INFORÁDIÓ
2021. szeptember 19. vasárnap
Vilhelmina

nmhh

internet

vezetékes internet

Harmincon alul nagy az elégedetlenkedés a vezetékes internet miatt

Harmincon alul nagy az elégedetlenkedés a vezetékes internet miatt

Infostart

Az NMHH évek óta nézi, mivel és kik elégedetlenek a vezetékes nettel kapcsolatban. A felmérések révén a szolgáltatás minőségéről is képet tudnak alkotni.

Több száz mérőeszközének köszönhetően reprezentatív eredményei vannak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) arról, hogy mire panaszkodnak leginkább a magyar netezők - mármint a szolgáltatással kapcsolatban.

Az NMHH közleménye szerint 58 százalék volt elégedetlen az otthoni internetes telefonálás minőségével, majdnem ugyanennyien (56 százalék) rosszallták a videotelefonálás és az online filmnézés (52 százalék) minőségét.

Gyakori, visszatérő problémákról azonban csak a használók kevesebb mint 10 százaléka nyilatkozott. Az összes minőségi kifogást együttesen nézve az otthon vezetékes internetet használók fele tapasztalt ilyen jellegű kellemetlenséget a felmérést megelőző egy évben.

A problémákat legnagyobb arányban, 67 százalékban a 30 éven aluliak jelezték. A legelégedetlenebbek közé tartoznak még a magas jövedelmű (63 százalék) és jó vagyoni helyzetű fogyasztók (58 százalék), a tanulók és az inaktív felnőttek (72 százalék),

a legfeljebb nyolc osztályt végzettek (57 százalék), a profi (60 százalék) vagy átlag feletti ügyességű internetezők (59 százalék), valamint azok, akik négy vagy több eszközzel egyszerre wifiző háztartásokban élnek (60 százalék), a telefonon (is) filmet néző internethasználók (83 százalék), valamint a Digi ügyfelei (57 százalék).

A szélessávú szolgáltatásokat valós időben és a szolgáltatóktól független mérésekkel összehasonlító Szélessáv.net oldalt 2015. augusztus 19-én indította el a hatóság; négy év alatt az ingyenesen igényelhető felhasználói mérőeszközön 9,2 millió mérést, a weboldalon keresztül a regisztrált vagy anonim fogyasztók 750 ezer szoftveres, míg az NMHH mérőautói körülbelül négymillió mérést végeztek.

Az NMHH több éve tartó kutatási sorozata a háztartásokban rendre magas elégedettségi szintet mér az otthoni vezetékes internet sebességével kapcsolatban – 80-85 százalékot –, a legfrissebb – 2018. őszi – elemzés 85 százalékot mutatott ki.

Nyitókép: Pexels
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018