A stratégiai együttműködési megállapodás keretében Magyarország kormánya kifejezte azon szándékát, hogy támogatja a munkavállalók továbbképzését az oktatási és szakmai képzési lehetőségek további fejlesztésével, a British Telekom regionális szolgáltató központja pedig megerősítette azon elköteleződését, hogy bővíti tevékenységi körét és újabb munkavállalókat vesz fel.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter úgy látta, hogy a szolgáltató központok dinamikus magyarországi bővülése a kormány újraiparosítási politikájának egyik kedvező mellékhatása.
"A helyzet ugyanis az, hogy a magyarországi termelési, üzemelési körülményekkel elégedett termelő vállalatok kezdték először Magyarországra hozni a szolgáltató ágazataikat is, ezzel remek referenciákat teremtve azon vállalatok számára, akik egyébként nem termelnek Magyarországon, hanem „csak” szolgáltatásokat végeznek. A tavalyi esztendőben az autóipar után a szolgáltató ágazatokban történt a legtöbb beruházás."
A tárcavezető emellett reményét fejezte ki, hogy a közelgő népszavazáson Nagy-Britannia lakosság az unióban maradás mellett tör lándzsát.
Szabó Zoltán, a British Telecom Magyarországon működő regionális szolgáltató központjának ügyvezetője elmondta, hogy a társaság az elmúlt két évben 1000 új munkahelyet teremtett és ezzel megduplázta – 2000 főre emelte – hazai alkalmazottainak számát. A cégvezető kiemelte, hogy célja egy olyan munkavállalói csapat létrehozása, ahol jó dolgozni, illetve ahol lehet tanulni és fejlődni.
"Amely hosszú távú karrier-lehetőségeket kínál és amiért akár Londonból is érdemes hazajönni, mint azt már annyiszor láttuk az elmúlt években."
Ian Lindsay, Nagy-Britannia budapesti nagykövete a bilaterális gazdasági kapcsolatok fejlesztéseként tekintett a megállapodásra.
Ez volt egyébként a 67. stratégiai megállapodás, amelyet az Orbán-kormány kötött, Szijjártó Péter tájékoztatása szerint a partnercégek a megállapodások megkötése óta több mint 14 ezer fővel bővítették munkavállalóik körét.