A koncertsorozat fellépésein negyven dalból álló műsort mutat be az énekesnő, amelyben látványos kosztümökben énekel és a színpadkép, valamint a koreográfia is kivételes - írja a CNBC.
A turné valószínűleg nagyobb bevételt generál majd számára, mint amennyit Elton John keres búcsúturnéjával.
A bevételekbe a jegyek mellett az ajándéktárgyak eladásából származó profitot és a szponzorációs pénzeket is belekalkulálták.
A bevételek pontos összege nem ismert Swift turnéja kapcsán, de tavaly decemberben a Billboard úgy becsülte, hogy Swift turnéja 590 millió dolláros bevételt hoz majd 52 turnéidőpont alapján.
A koncertsorozat március 17-én kezdődött, a közelmúltban azonban újabb latin-amerikai, ázsiai, ausztráliai és európai turnéállomásokkal bővült: 2024-ben is tart és legalább 106 koncertből áll.
Ez arra utal, hogy több mint 1 milliárd dolláros bruttó összbevétel valószínűsíthető. A koncertadatokat nyomon követő Pollstar szerint a hozzáadott dátumokkal együtt összesen 1,4 milliárd dollár bruttó bevételt ér el a turné.
A turné sikere nem meglepő. Amikor 2022 novemberében elkezdték árusítani a jegyeket, a Ticketmaster honlapja összeomlott a nagy forgalomtól.
Az első jegyértékesítési napon több mint 2,4 millió belépő talált gazdára, ami a Ticketmaster szerint a legtöbb, amit egy előadó egyetlen nap alatt eladott.
A jegyek 50 dollártól 899 dollárig (17 ezer forinttól 310 ezer forintig) terjednek a VIP-belépők esetében. A viszonteladói piacon azonban a jegyek sokkal drágábbak, itt a legolcsóbb helyek is 1000 dollárért (340 ezer forint) kelnek el.
A QuestionPro piackutató cég nemrégiben készült felmérése szerint a koncertlátogatók az egyéb kiadásokat, például a ruházkodást, a szállodai elhelyezést és az utazást is beleértve átlagosan 1300 dollárt költenek a turnén való részvételre. A felmérés eredményei alapján a Taylor Swift turnéjára fordított összkiadás 2023-ban várhatóan 5 milliárd dollár körül lesz.