eur:
400.46
usd:
367.15
bux:
74579.71
2024. október 15. kedd Teréz
Fuel cap with H2 hydrogen technology symbol
Nyitókép: Animaflora/Getty Images

Lepsényi István: már idén megépülhetnek itthon az első hidrogén-töltőállomások

Az energiaválság segíthet a hidrogén-meghajtás elterjedésének – véli a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke, aki szerint idén megépülhetnek Magyarországon az első állandó töltőállomások is.

2022 egy felgyorsuló, előkészítő év volt, de 2023-ban már működő rendszerek lesznek, és megkezdődik a hidrogén felhasználása ipari méretekben – mondta Lepsényi István, a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke.

A szervezet vezetője emlékeztetett, a hidrogéntechnológia egy komplex tudomány, például a mobilitás esetében egy időben kell rendelkezésre állnia a zöld hidrogénnek, a töltőállomásoknak és a járműveknek, nem beszélve a kiképzett szakemberekről, mindez pedig egy szoros, összehangolt munkát igényel.

Az elnök elmondása szerint egy-két hidrogénmeghajtású személygépkocsi már Magyarországon is akad, a haszongépjárművek területén az európai gyártás is elindulhat, jelen pillanatban főként Dél-Koreából és Japánból lehet azokat beszerezni. Emellett a vasúti közlekedésben Németországban már működnek a hidrogénes szerelvények. Megjegyezte, remélhetőleg Magyarországon is hamarosan elindulnak a megrendelések. "A járművek megjelenésének az elején vagyunk" – fogalmazott Lepsényi István.

Meglátása alapján a magyar célkitűzések nagyon ambiciózusak: 2030-ra mintegy húsz töltőállomást kellene létesíteni, ezek előkészítése a HUMDA Magyar Mobilitásfejlesztő Ügynökség révén már halad. Ideiglenes töltőállomások már vannak, de idén akár az első néhány végleges telepítése is megkezdődhet – tette hozzá a szakember.

A szövetség elnöke úgy véli, az energiaválság lökést ad a megújuló energiák, köztük a hidrogéntechnológia alkalmazásának. Ahogy növekszik az előállításuk, úgy növekedhet Magyarország energiafüggetlensége is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Palócz Éva: a kereskedelmi háborúnak soha nincsenek győztesei

Palócz Éva: a kereskedelmi háborúnak soha nincsenek győztesei

Ha lesz is egyfajta megállapodás Kína és az EU között, annak ellenére az európai gépjárműipar elég nagy gondban van hosszú távon is – mondta Palócz Éva, a Kopint-Tárki vezérigazgatója. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a növekedési kilátásokról, az inflációs veszélyekről és az amerikai elnökválasztás kockázatairól is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.15. kedd, 18:00
Vitézy Dávid
a Főváros Közgyűlés tagja, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője
Véleményt mondott a VOSZ, hogy látják a béremelések kérdését

Véleményt mondott a VOSZ, hogy látják a béremelések kérdését

A bérfelzárkóztatás, különös tekintettel a minimálbér 1000 euróra, illetve az átlagbér 1 millió forintra történő emelés csak akkor lenne reális, ha a vállalkozások megfelelő kompenzációt, tehercsökkentést vagy támogatást kapnának – írja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) sajtóközleményében. Úgy látják, enélkül a bérköltségek növekedése nem finanszírozható, különösen, hogy a béremelkedés sok esetben nem áll összhangban sem a termelékenységgel, sem a gazdasági növekedéssel vagy az inflációval.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×