eur:
390.45
usd:
358.76
bux:
72940.89
2024. július 19. péntek Emília
A Mol által üzemeltetett INA-benzinkút az M7-es autópályánál, Zalakomár közelében. A horvát kormány mégsem módosította az INA olajtársaság - amelyben a Mol 47,26 százalékos tulajdoni hányadával a legnagyobb részvényes - privatizációjával kapcsolatos törvényt, a kabinet megvárja a részvényfelvásárlásokkal kapcsolatban indított, Szlovákiára, Magyarországra és Ciprusra is kiterjedő ügyészségi vizsgálat eredményét.
Nyitókép: MTI/Varga György

Közölte a Mol, hogy mi az üzemanyaghiány elsődleges oka

A magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években, most ez hiányzik.

A kormány közölte, ahhoz, hogy a benzinárstop január elseje után is fennmaradjon, két feltételnek kell teljesülnie: egyrészt Oroszországból továbbra is zavartalanul kell jöjjön hozzánk a kőolaj, másrészt a Mol százhalombattai finomítója is teljes kapacitáson működjön.

A százhalombattai üzemben a nyár közepe óta karbantartás zajlik, és Mol a novekedes.hu érdeklődésére közölte: a Dunai Finomítóban továbbra is szakszerű körülmények között zajlanak a karbantartási munkák és az újraindításhoz szükséges munkálatok. Jelenleg csökkentett, 50-55 százalékos kapacitással üzemel, a sikeres újraindítás után pedig ütemezetten tud visszaállni a teljes gyártási kapacitásra.

"Folyamatosan optimalizáljuk a készleteinket, és átmeneti korlátozásokat vezetünk be, hogy az ország minden pontjára tudjunk a működéshez elegendő üzemanyagot szállítani.

Ezen a héten részleges termékhiány a hálózatunk 25 százalékában jelentkezett,

de töltőállomásaink üzemelnek, a tankerautóink pedig folyamatosan úton vannak” – jelezte a társaság.

A Mol azt is jelezte, hogy a háborús helyzet és az uniós szankciók növelik az ellátásbiztonsági kockázatot az egész régióban. A jelenlegi üzemanyaghiány első számú oka, hogy nincs elég importtermék a magyar piacon. A magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években, jelenleg azonban ez az ellátás szinte teljesen eltűnt, és a Mol novemberben már a nagykereskedelmi piac 85 százalékát látta el.

Címlapról ajánljuk

Koi Tamás: a vállalati rendszergazdák legnagyobb rémálma vált valóra, hetekig tarthat a káosz

Egy informatikai hiba okoz tömeges leállásokat világszerte. Több országban repülőtereken, bankokban, kórházakban és a médiában is problémákat jelentettek. Egy kiberbiztonsági cég egyik frissítése okozta a hibát, a hatásai pedig napokig, sőt, akár hetekig is tarthatnak – mondta az InfoRádióban Koi Tamás, a HWSW informatikai szakportál újságírója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.22. hétfő, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×