eur:
393.02
usd:
366.91
bux:
66799.54
2024. április 26. péntek Ervin
Nyitókép: Pixabay

Gyorsan "felköltöztek" az internetre a bankok

Az első, nagy telefon- és e-mailrohamon már túl vannak a magyarországi pénzintézetek.

Már csak lézengenek az emberek a bankfiókokban, a telefonos megkeresések száma viszont két-háromszorosára ugrott a koronavírus-járvány kitörése óta - írja a Világgazdaság.

A bankszektornak erre munkaerő-átcsoportosítással kell reagálniuk. A hitelfelvételi kedv mintha lanyhult volna, de felpörgetheti majd a kormányfő által bejelentett támogatott hitelek érkezése.

Harmati László, az Erste Bank vezérigazgató-helyettese szerint a most kialakult helyzet abszolút átmenet még, de az biztos, hogy az online térben gyülekezik mindenki. Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója a kérdésről úgy vélekedik,

a szektor egységesen és gyorsan reagált a helyzetre, miközben azért sok feladat "jött" a kormánytól és a jegybanktól, de összefogást tapasztal.

Zolnai György, a Raiffeisen Bank vezérigazgatója arról számolt be, intézete "üzemszerűen működik", a prémiumszegmensben még növekedés is van, de egyre több tanácsot is kérnek náluk. Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója a lapnak elmondta, a megtakarításoknál nem tapasztalnak szignifikáns változást a lakossági oldalon a korábbi időszakhoz képest, de a hiteligénylés visszaesett, de ezt átmeneti jelenségnek tartja. Azt tanácsolja ugyanakkor az ügyfeleknek, hogy szokják meg: nem kell személyesen bankba menni.

A call-centeresek egy része egyébként a bankokban otthonról dolgozik, az eddig más munkát végzők pedig önként jelentkeztek át ebbe a munkakörbe,

alacsonyabb terhelési szintűvé vált területükről.

A lakossági tájékozatlanság közben jelentős mértékűnek tűnt eleinte a hiteltörlesztési moratóriummal kapcsolatban, az ezzel kapcsolatos tájékoztatás pedig jelentős terheket rótt a pénzintézetekre, amelyek közben arról számolnak be, hogy egyes esetekben a lakossági ügyfelek ötöde, a vállalatiaknak pedig több mint a fele továbbra is fizetni akarja hitelét.

Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója arról számolt be, hogy továbbra is minden banki szolgáltatásukat biztosítják az ügyfeleknek. A megtakarításoknál nem tapasztalnak szignifikáns változást a lakossági oldalon a korábbi időszakhoz képest. A hiteligénylés március utolsó hetében visszaesett, ezt ugyanakkor csak átmeneti jelenségnek tartják, várakozásaik szerint 1-2 hónapon belül növekszik az igény a fogyasztási hitelekre, bár alacsonyabb összegben, mint korábban. A call centerben megduplázódott a hívások száma az elmúlt napokban, ezért a Takarékbank külső ügyfélszolgálati szolgáltatótól is igénybe vesz kollégákat, hogy kezelni tudja a megnövekedett érdeklődést.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Reagál az OTP Csányi Sándor szavaira

Reagál az OTP Csányi Sándor szavaira

Gazdasági, a piaci folyamatokat esetlegesen befolyásoló adatok tekintetében ma érkezik itthon a MNB tavalyi utolsó negyedéves lakásárindexe, de az S&P Global Ratings hitelminősítői felülvizsgálata is kiemelkedő fontosságú esemény lesz: magyar szempontból azért is kulcsfontosságú az S&P osztályzata, mert a három nagy hitelminősítő közül jelenleg náluk a legrosszabb a besorolásunk, a BBB mínusz osztályzat egyetlen fokozattal van a befektetésre ajánlott kategória határa felett. Vállalati fronton ma is az amerikai gyorsjelentések lesznek a fókuszban, a héten a technológia szektor nagyágyúi közül többen jelentenek. A magyar piacon az OTP-re figyelhetnek elsősorban a befektetők, ma tartja közgyűlését a nagybank, ahol beszédet mond Csányi Sándor, a bankcsoport elnök-vezérigazgatója. A részvénypiaci folyamatokkal kiemelten foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×