"Magyarországon 2017-hez képest 7 százalékkal nőtt az átlagos vásárlóerő,
személyenként már 6654 euró,
amivel meg is közelítettük az európai átlag felét, egész pontosan a 47 százalékát értük el - mondta az InfoRádióban Kui János, a GfK Geomarketing területvezetője. Európában is nőtt a vásárlóerő, ha nem is olyan intenzíven, mint nálunk - csak 2,5 százalékkal -, de így is
a 14 292 euró Európa 42 országának átlagát véve a vásárlóerő
- derült ki a GfK felméréséből.
A 6654 eurós egy főre jutó átlaggal a 42 országból Magyarország a 30. helyen áll, továbbra is a szintén kis mértékű növekedést felmutató Lengyelország után - mondta Kui János.
A GfK piackutató szerint 677 millió európai 9,7 ezer milliárd euróval rendelkezik. Vásárlóerejük, vagyis a kiadásokra és a megtakarításokra jutó vagyonuk átlaga 14 292 euró, de nagy az eltérés az országok között.
A lista élén Liechtenstein áll 65 400 euróval, ez 4,5-szerese az európai átlagnak és közel 10-szerese a magyar értéknek. Svájc az egy főre jutó 40 456 euróval a második, Izland pedig a harmadik majdnem 33 ezer euróval.
A vásárlóerő az összesítés szerint 17 államban átlag feletti, 25 ország átlag alatti. A rangsort Ukrajna zárja fejenként 1318 euróval, amivel nem éri el az európai átlag 10 százalékát. Az utolsó háromban van még Moldova és Fehéroroszország, ők éppen elérik a 10 százalékos szintet.