eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Fegyelmeznék a hírességeket: beszéljenek kevesebb badarságot!

Brit kutatók arra kérik a zenészeket, színészeket, modelleket és más hírességeket, hogy fontolják meg jobban a szavaikat, sokan ugyanis készpénznek veszik a véleményüket, és ez alapján kezdenek például diétába.

A Sense About Science (Tudományos Érzék) alapítvány iratában arra hívta fel a média által bálványozott sztárok figyelmét, hogy ne terjesszenek tévhiteket, mert az emberek még akkor is követik őket, ha szamárságokat beszélnek.

A megszólított hírességek között van többek között Jamie Oliver szakács, a jótékonysági akcióiról és a Paul McCartney-val kötött, zátonyra futott házasságáról elhíresült Heather Mills és Madonna is.

Míg a hírességek legtöbb fals véleménye könnyen cáfolható, vannak olyanok, amelyek jelentős károkat okoztak. Ez történt, amikor Juliet Stevenson 1998-ban kifejtette a kanyaró-mumpsz-rubeola oltással szembeni ellenérzését, mert szerinte az autizmust okozhat.

A színésznő véleményét egy azóta cáfolt tanulmányra alapozta, de szavai annyira felerősítették a félreértett eredményeket, hogy sokkal kevesebben adatták be az oltást gyermekeiknek, ezzel arányosan pedig jelentősen megemelkedett az említett betegségek száma.

A megszólított hírességeknek egy telefonvonalat is biztosítanak, amelyen kérdezhetnek, mielőtt tanácsokat osztogatnak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×