eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Railjet szerelvény a Keleti pályaudvaron 2015. március 24-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Fájó rendelkezést hozott a kormány

Mégsem érkeznek Railjet-szintű vonatok a MÁV-hoz.

A Magyar Közlöny három száma is megjelent csütörtök este, az egyikben szerepelt a 2023-as költségvetést módosító terjedelmes kormányrendelet (az Országgyűlés idén már nem ülésezik, de a kormány megteremtette magának a lehetőséget, hogy rendeleti úton módosítson akár a fő számokon is, mint ahogy az tegnap megtörtént).

Az egymondatos változás a vasúti személyszállítás járműállományának korszerűsítésével összefüggő feladatokról szóló 2022. szeptember 7-i kormányhatározatot módosítja azzal, hogy visszavonja annak második pontját.

Ez pedig arról szólt, hogy az országos közlekedésszervező készítse elő és folytassa le 39+10 opciós darabszámú, 230 km/óra maximális sebességre képes, legalább hét kocsis új gyártású vasúti távolsági személyszállító szerelvény szolgáltatásként történő biztosítására vonatkozó feltételes, tárgyalásos közbeszerzési eljárást.

Mindennek kapcsán a vg.hu emlékeztetett: a napokban derült ki, hogy az országos közlekedésszervező létrehozása lekerülhetett a napirendről, így pedig az is kérdésessé vált, hogy ki vezényelhette volna le a motorvonatokhoz kapcsolódó eljárást. Aminek révén ráadásul

a teljes MÁV-Start IC távolsági flotta bő kétharmadának cseréje (összesen 380 kocsi) mehetett volna végbe.

A rendelkezés egyébként nem érinti az idézett, 1435/2022. kormányhatározat első pontját, ami hozzájárult és 100 százalékos kezességet vállal egy legfeljebb 70 milliárd forintos hitelre, hogy abból a Máv-Start Zrt. maximum 50 darab két áramrendszerű, 230 km/óra maximális sebességre képes villamos mozdonyt szerezzen be. Ez egy korábbi tenderre vonatkozik, amiben összesen száztizenöt villamos mozdony beszerzését írták ki eredményesen.

Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
A mesterséges intelligencia betört a vállalati világba - Hogyan használjuk a generatív AI-t üzleti környezetben?

A mesterséges intelligencia betört a vállalati világba - Hogyan használjuk a generatív AI-t üzleti környezetben?

A gépi tanuláson (machine learningen) alapuló alkalmazások és szolgáltatások már átszövik mindennapjainkat, elég csak a különböző streaming szolgáltatók ajánlórendszereire vagy az okostelefonunk arcfelismerésére gondolni. Ennek adott extra löketet a ChatGPT-t is meghajtó GPT-3 és hozzá hasonló transformer alapú modellek megjelenése, ami széles körben is a felhasználók kezébe adta a folyékonyan kommunikáló algoritmus élményét. Miképp segíthetnek a nagy nyelvi modellek az üzleti folyamatok hatékonyabbá tételében? Erről tart előadást április 23-ai AI in Business rendezvényünkön Ignácz Péter a KPMG managere. 

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×