Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Budapest, 2020. december 3. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME)  XII. kerület hegyvidéki campusa. 2019 augusztusában adták át öt évnyi beruházás után a világszínvonalú kortárs építészeti alkotást. A Market Építő Zrt. készítette a 3H Építésziroda tervei alapján. Az épületegyüttes 24,4 milliárd Ft-ból valósult meg. Az intézmény a Moholy-Nagy Művészeti Alapítvány fenntartásában működik.  MTVA/Bizományosi: Nagy Zoltán
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Nagy Zoltán

A világhírű magyar hálózatkutatót hívta segítségül a MOME

Nemzetközi piackutatást indított a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, hogy ennek segítségével építsen fel egy nemzetközi szinten elismert egyetemi márkát. A munkát Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutató és csapata végzi, az adatok elemzését és értékelését pedig egy New Yorkban élő magyar kommunikációs szakember is segíti.

A MOME, miután modellt váltott és a megújulás útjára lépett, W. Edwards Deming híres amerikai statisztikus-zeneszerző gondolatának szellemében kezdett bele az adatgyűjtésbe, miszerint adatok nélkül minden állítás csak egy vélemény, felmérve azt, hogy mivel is versenyez az egyetem, nemcsak itthon, hanem a nemzetközi térben is – fogalmazott az InfoRádiónak Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnöke. Hiszen a dizájnt, a kreatív ipart és az innovációt olyan területnek gondolják, ahol óriási nemzetközi verseny alakult ki, ezért érdemes megismerni annak piaci környezetét, hogy aztán az egyetem a stratégiáját, a következő tíz évének építő munkáját pontosan és valószerűen tudja meghatározni.

A szakember kiemelte, az innovációval, az újszerű fejlesztésekkel, gondolatokkal és kreatív teljesítményekkel foglalkozó intézmények sokkalta szubjektívebb módszerrel mérhetők csak, éppen ezért

a MOME egy újszerű megoldás felé nyitott, Barabási Albert-László világhírű magyar hálózatkutatót és csapatát hívta segítségül, hogy hálózatkutatási eszközökkel mérjék föl a művészeti egyetemek nemzetközi piacát.

Ennek keretében az érintettek intézmények világából a lehető legtöbb információt összegyűjtik, a tevékenységükről, a teljesítményükről, sikereikről és működési modelljeikről. Majd ezeknek az összefüggési rendszerét elemzik, levonva azon tanulásokat, amiket majd a MOME fejlesztésére fordítanak.

Böszörményi-Nagy Gergely megjegyezte, az adatfelvétel, valamint a kutatás már kezdetét vette, így áprilisra már elkészülhet egy egész tanulmány. Miután egy egészen újszerű módszerről van szó,

nemcsak a MOME-n belül, hanem a teljes nyilvánosság számára elérhetővé teszik majd az anyagot,

hogy más, modellváltás előtt álló egyetemek és intézmények is haszonsítani tudják a kutatást. A cél adott, 2030-ra szeretnék a MOME-t Közép-Európa legelismertebb kreatív ipari műhelyévé emelni. Az alapítvány elnök úgy látja, az innováció világa olyan, ahol lehet és érdemes is egy nemzetközi brandet építenie egy magyar egyetemnek, aminek értelmében a MOME-n is egy „nemzetköziesítésnek” kell végbemenni, aminek értelmében a tanári karban szívesen látnak majd elismert nemzetközi szakembereket, ahogyan a fókuszterületek esetében is szükségét érzik, hogy lépést tartsanak a világgal.

„A kutatásnak pedig számos olyan tanulsága lehet, amit a mindennapokban eszközként tudunk majd alkalmazkodni” – tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×