A budai rakparton és az Árpád hídon vezető kerékpárút a legnépszerűbb, ugyanakkor a Hungária körúti és a Csepelre vezető Weiss Manfréd úti kerékpárúton is nőtt a biciklis forgalom. A Bem rakparton több mint 6000-en, az Árpád hídon mintegy 3800-an tekertek.
Az új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő útvonalon hétköznap már többen (a múlt hét utolsó munkanapján körülbelül 3600-an) kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton.
A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma az Oktogonnál 1600-ra becsülhető.
Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese az InfoRádiónak azt mondta: az adatok azt bizonyítják, hogy sokkal többen választanák ezt a környezetbarát közlekedési módot, ha több kerékpársáv és kiépített kerékpárút lenne.
Ezért a Kerékpárosklub, az adatok alapján további fejlesztéseket javasol, például a Baross utcán, az Elnök utcán, a Dohány és Wesselényi utcákon, a Gázgyár, Szőlő és Vihar utcán, a József Attila, az Apáczai Csere János, a Szemere, a Honvéd utcákon, a Vágóhíd utcán, a Tompa utcai átkelőben, az Írinyi József és a Karolina úton.
Mint Halász Áron kifejtette, már a koronavírus-járvány elterjedésekor látszott az, hogy ameddig a tömegközlekedésben résztvevők száma és az autós forgalom drasztikusan csökkent, a kerékpározók száma megmaradt. Sőt, sok helyen lehetett tapasztalni olyan nagy forgalmat, amelyet általában az év egy későbbi szakaszában, tavasszal, nyáron szoktak regisztrálni. Valószínűleg sokan rájöttek arra, hogy így fertőzésmentesen tudnak közlekedni, el tudnak jutni dolgozni, a boltba, bevásárolni. Mi több, nagyon sokaknak ez lett az egyetlen kikapcsolódási lehetőség is, akár a gyerekkel együtt kerékpárra szállva.
Mint mondta, a kerékpározók számának további növelésében fontos a népszerűsítés – például az előnyök hangsúlyozása, egészséges, olcsó, praktikus, mivel nem kell parkolóhelyet keresni –, de a leghatékonyabb eszköz, ha az utak kerékpárosbarátokká válnak.
„A jövő bringásai még autóban ülnek. A kutatások azt bizonyítják, hogy a magyarországi lakosság nagy részének elérhető opció a bicikli és szívesebben ülne nyeregbe, ha nem az autóforgalommal kellene együtt haladni. Ahol a kerékpárosutak hálózatot alkotnak, ott népszerűvé válik a kerékpáros-közlekedés” – tette hozzá.
A kerékpározók közlekedési moráljáról azt mondta, hogy ahol egyértelműek a vonatkozó jelzések, az nagyban segíti a szabálykövetést és az együttműködést a többi közlekedővel. Szerinte akkor vetődnek fel problémák – példaként a belvárosi Deák teret említette –, ahol nem egyértelműek a felfestések, mert ott egy kezdő nagyon nehezen találja fel magát. Jó példának a Bartók Béla úti közlekedést hozta fel.