eur:
388.83
usd:
361.98
bux:
68882.55
2024. május 8. szerda Mihály
Diákok várják a feladatlapok kiosztását a középszintű matematika írásbeli érettségi vizsgán a salgótarjáni Bolyai János Gimnáziumban 2018. május 8-án. Az Oktatási Hivatal korábbi tájékoztatása szerint a 2005-ben bevezetett kétszintű érettségi vizsgarendszer 28. időszakában 1183 helyszínen összesen mintegy 110700-an adnak számot tudásukról.
Nyitókép: MTI/Komka Péter

Matematika érettségi: ezeket a feladatokat érdemes még begyakorolni

Az elmúlt évek trendjei és statisztikái alapján viszonylag jól felmérhető, hogy milyen feladatok várhatóak az idei matematika érettségin – így látja Mosóczi András egyetemi óraadó, a Mateking.hu alapítója. A matematika tanulást segítő honlapon sorrendbe is állították nehézségi fok szerint az idei lehetséges feladatsorokat.

Az egyik olyan trend, amely évek óta fölfedezhető, hogy előtérbe kerültek a függvényekkel kapcsolatos feladatok – mondta az InfoRádiónak Mosóczi András, aki szerint nem is elsősorban a függvények ábrázolása, ami fontos szerepet kapott, hanem a működésüknek a megértése.

A szakember arra is kitért, hogy a Mateking.hu oldalon készült egy statisztika, amely keretében valamennyi témakört megvizsgálták, amely az elmúlt tíz évben, középszintű matematika érettségin előfordult. Ennek alapján pedig felállítottak egy rangsort, átlagolva a különböző feladattípusokra adott pontszámokat. Természetesen bizonyos feladatfajták igen sok pontot érnek, míg vannak olyanok, amik, bár elő szoktak fordulni évről évre, nem olyan számottevő a jelentőségük.

Mint kiderül – tette hozzá a szakember –

az „értékes feladatok” listája, illetve a diákok által kedvelt feladatok rangsora nem minden esetben fedi egymást.

A legtöbb pontot érő témakör a valószínűségszámítás, ami átlagosan minden középszintű érettségiben 13,4 pontot ér, ami igen soknak tekinthető, miután 100 pont a maximum. A második helyen 10,4 ponttal a számtani és mértani sorozatok témaköre áll. Ez a téma viszonylag mechanikusnak mondható, és a diákok is úgymond kedvelik, miután jól begyakorolható – vélekedett. A harmadik helyen pedig holtversenyben a térgeometria és a statisztika következik.

Mosóczi András azt tanácsolja, hogy a matematika érettségiig még hátralévő kevés időben érdemesebb azokra a típusfeladatokra koncentrálnia a diákoknak, amelyek évről évre egészen biztosan szerepelni szoktak – ezek húszas toplistája a már említett Mateking.hu oldalon megtalálható.

Az első négy-öt, legtöbb pontot érőt mindenképp ajánlatos begyakorolni

– tette hozzá –, mert ezek garantáltan elő szoktak fordulni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.08. szerda, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Példátlan, ami a magyar munkahelyeken zajlik: két kőkemény generációs kihívással nézünk szembe

Példátlan, ami a magyar munkahelyeken zajlik: két kőkemény generációs kihívással nézünk szembe

"A fiatalokat nem lehet egy eszközzel „megszerelni”, hogy ugyanúgy viselkedjenek, meg akarjanak halni a munkában, mint mi. Erre nincs eszköz, hanem csak szemüveg" - mondja Steigervald Krisztián generációkutató. Globális kultúraváltás történt: megváltozott a munkához való hozzáállás, és különösen a munkára való nevelés szokásai. A generációk közötti különbségek begyűrűznek a munkahelyekre, ráadásul a generáció-menedzsment egyszerre két nehéz feladattal néz szembe: a 30 év alattiak és az 55 év felettiek integrálásával. Az IT-szektorban, a technológiai váltásban is megfigyelhető, hogy a különböző érettségi szintű technológiák ugyanúgy, ahogy a társadalmi generációk, a mai napig egymással párhuzamosan élnek - teszi hozzá Mádi Gábor, a Shiwaforce CIO-ja. A témával június 11-ei Financial IT konferenciánkon is foglalkozunk. Részletek és regisztráció itt!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×