A gazdasági krízis, a kormányváltás körüli hercehurca és a lakosság politikáról alkotott véleménye miatt a pártok szakítottak az eddigi kampánystratégiájukkal. Míg a 2006-os országgyűlési vagy a 2004-es európai parlamenti választások előtt már több hónappal intenzív kampány folyt az utcákon és a médiában, bő egy hónappal a június 7-i EP választások előtt még csak a két kis parlamenti párt óriásplakátjaival találkozhatunk az utcán.
Az MDF kampányfőnöke, Viniczai Tibor az InfoRádiónak elmondta, ennek az az oka, hogy a két nagy párt elnyomja a kicsiket. "Ma Magyarországon van két párt, az MSZP és a Fidesz. Róluk szólnak a közszolgálati médiában a hírek. Õk 365 napig kampányolhatnak, szemben velünk, akik itt kisebb teret kapunk. Ezért a láthatóságra sokkal többet kell sajnos adnunk" - fogalmazott.
Ugyanígy az SZDSZ is, a párt kampányfőnöke ugyanakkor az InfoRádiónak azt mondta, az utcán látott óriásplakát-sorozat nem az EP-kampány része, csak egy tolerancia-felhívás.
Az MSZP május elsején kezdi a kampányt, melynek középpontjában Göncz Kinga volt külügyminiszter, a párt EP-listavezetője áll majd. A szocialisták már gyűjtik az ajánlószelvényeket.
A két nagy párt tartja magát
A Fidesz és a KDNP nemrégiben azt javasolta, hogy a köztársasági elnök időpont-hirdetése és a választások közötti 72 nap, tehát a kampány hivatalos időszaka rövidüljön le 30 napra. Bár ebből a javaslatból még nem lett semmi, de a két párt tartja is magát ehhez, ők is május elején kezdik a kampányt.
Kérdés, hogy mennyiből. Bár az európai parlamenti választási felkészülésre fordítható összeget nem maximálják a jogszabályok, a pártok azonban most önmérsékletre intenek. A Fidesz - a korábbi javaslatának megfelelően - 100 millió forintot akar költeni. Az MDF kampányfőnöke úgy fogalmazott, 100 milliós nagyságrendben gondolkoznak.
Horn Gábor az SZDSZ ügyvivője az InfoRádió Aréna című műsorában is így nyilatkozott. "Az SZDSZ leginkább a kreativitást szokta használni, és kevésbé a nagy költségvetésű kampányokat. Az óriásplakát drága, ha nem egy válság kellős közepén veszi az ember. Százmilliós nagyságrendben tudunk költeni."
Az MSZP szóvivője a távirati irodának annyit mondott, hogy a kampány után hozzák nyilvánosságra, hogy mennyit költöttek. Nyakó István azonban megjegyezte, hogy épp azok a pártok érvelnek a leghangosabban az átlátható kampányfinanszírozás mellett, amelyek már hónapok óta kampányolnak.