A közlekedési vállalat 2007-ben 730 millió forintot költött tanácsadásra, tavaly már kevesebb, mint 400 millió forintot, az év utolsó négy hónapjában, amióta Kocsis István áll a cég élén, összesen 35 milliót - ezt a vezérigazgató maga mondta el sajtótájékoztatóján.
Kocsis István a jövőben is ehhez akarja tartani magát, de mint mondta, vannak olyan politikai körök és lobbisták, akiknek nem érdeke, hogy a közlekedési vállalat átalakuljon, a tanácsadói szerződések pedig átláthatóak legyenek.
A vállalat ugyanakkor a jövőben a megállapodások adatait szerepeltetni fogja a honlapján, azzal a céggel pedig nem köt szerződést, amely ehhez nem járul hozzá.
Szerződések offshore cégekkel
Az Index internetes újság múlt csütörtökön azt írta, hogy a BKV 2008 szeptemberétől összesen 100 millió forint értékben kötött tanácsadói szerződéseket 23 céggel, közöttük betéti társaságokkal, offshore cégekkel és ügyvédi irodákkal. A szerződések között volt két húszmillió forintos, amelyeket a piacon nem ismert offshore cégekkel kötött a BKV, de előfordult közöttük formacipő-tanácsadásra, vagy jegygyártásra kötött szerződés is.
A vezérigazgató ezt nem cáfolta. Azt mondta: nem aggályos, hogy offshore cégekkel szerződtek, a befektetések ugyanis megtérültek, és a gazdasági válság azt bizonyította, hogy a nagy múltú pénzintézetek sem biztonságosak.
A 32 darab nyolcéves, darabonként 20 millió forintba kerülő belga buszok megvételéről még nem döntött a vállalat - közölte a vezérigazgató. Ha a döntés megszületik, a járművek egy éven belül megérkezhetnek Budapestre. Elmondta azonban azt, hogy a 15-20 éves járművek felújítása is ennyibe kerülne darabonként.
A tájékoztatón az is elhangzott, hogy a társaságnak naponta 1200 járművet kell forgalomba állítania, és mintegy 40 tartalékjárműre lenne szüksége, jelenleg azonban egyáltalán nincsenek ilyen tartalékai.
A HÉV kiszervezésével kapcsolatban elmondta, hogy az üzletág kiválása kedvező körülmények között augusztus végére valósulhat meg.
Hanganyag: Szépvölgyi István