Pfeiffer Zsuzsanna, a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. környezetvédelmi osztályának vezetője az InfoRádióban elmondta: a körülbelül harminc havas, síkos napon mintegy huszonötezer tonna sót használtak a közlekedés biztosításához. A kiszórt sót homokkal keverik.
Kocsis László, a Főkert Rt. igazgatója az InfoRádióban közölte: évente több mint ezer fa, főleg a fiatal, hat-tíz éves példányok pusztulnak el Budapesten a sózás miatt.
A pusztuláshoz elsősorban a járdatisztítók felelőtlen túlsózása vezet, amelyhez hozzájárul, hogy a közterület-fenntartókkal ellentétben az ingatlantulajdonosok tiszta sót szórnak ki, amely a száraz időben megmarad – tette hozzá Kocsis László.
Szentgyörgyi Ildikó, az Országos Tisztiorvosi Hivatal tisztiorvosa szerint az utakról felvert só belélegzése nem jár egészségügyi kockázattal.
Hermann Tamás, a Magyar Autóklub segélyszolgálatának vezetője az InfoRádióban azt mondta: egy megfelelő alvázvédelemmel rendelkező autó alvázában a sós út nem okozhat korróziót. Ha viszont sérült a jármű alvázvédelmi rétege, akkor könnyen károsodhat a sózott utak miatt – hangsúlyozta.
Az autóklub munkatársa hozzátette: arra is figyelni kell, hogy a gépkocsikban levő elektromos csatlakozókat tökéletesen takarja a gumisapka.