A Pumát tépázó gazdasági vihar hullámait a jelek szerint a sportszergyártó cég új vezetőjének sem sikerült lecsendesítenie. Björn Gulden tavasszal vette át a luxusmárkákra szakosodott francia PPR-konszernhez tartozó és a Nürnberghez közeli Herzogenaurachban működő Puma vezetését, de a gazdaságosabb termelést célzó átfogó reformintézkedései eddig nem sok eredménnyel jártak, A forgalmat nem sikerült érezhetően fellendíteni.
Francia- és Olaszországban, valamint Kínában és Koreában az év eleje óta aggasztóan csökkent a Puma termékei iránti kereslet, aminek következtében a forgalom január óta 8 százalékkal esett vissza és alig haladta meg a 692 millió eurót.
Ezzel egyidőben a nyereség is hasonló arányban csökkent, és tőzsdei értesülések szerint az év első felében 17,5 millió euró volt. Björn Gulden hangsúlyozta, hogy a takarékosságot folytatni kívánja, de a cég veszteségében a piacot alkotó országok valutaárfolyamainak kedvezőtlen ingadozása is fontos szerepet játszott.
Ezzel kapcsolatban kilátásba helyezte a Puma termékek árának emelését Japánban, ahol ebben az évben is nőtt a sportszergyártó cég forgalma.
Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt