eur:
410.45
usd:
389.99
bux:
79186.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Az American Airlines amerikai légitársaság repülőgépei állnak a Ronald Reagan Washingtoni Nemzeti Repülőtéren a virginiai Arlingtonban 2020. március 25-én. A koronavírus-járvány országok közötti terjedésének megfékezése érdekében bevezetett kényszerintézkedések miatt az American Airlinesnak jelentős kapacitáscsökkentést kellett végrehajtania és súlyos anyagi veszteséget szenvedett.
Nyitókép: MTI/EPA/Michael Reynolds

A repülés új és nagy kérdése: legyen-e a gépen gyerekmentes zóna?

Az őszi bevezetés előtt az utazókat élesen megosztotta egy török légitársaság ötlete: egy kis felárért az ember „gyerekmentes zónában” utazva – vélhetően nagyobb nyugalomban – érheti el úti célját. A cég azóta sem mondott le róla, de az ötlet sokaknak nem tetszik.

Európában először a török Corendon holland leánycége, a Corendon Dutch Airlines vezette be egy járatán a „gyerekmentes zónát”, november elején. Korábban már az Air Asia is hasonlót lépett.

Az ötlet lényege, hogy a síró csecsemőket, a nyafogó kisgyerekeket, a 16 évnél fiatalabb tiniket és szüleiket máshová ültetik, és a „csendes zónában” az utasokat falakkal és függönyökkel szeparálják el.

A gyerekmentes osztályra 45 eurós felárat kell fizetni az Amszterdam és a karibi Curacao között közlekedő járaton.

Már kevésbé tolerálják a gyerekeket

A légitársaság szóvivője azzal magyarázta a lépést, hogy „igyekszenek reagálni az ügyfelek különböző igényeire”, és hozzátette, hogy szerinte a gyerekes szülőknek is jól jött a kezdeményezés, mert nem kell azon aggódniuk, hogy a csemetéik túl nagy zajt csapnak.

Bár az ősszel beindított „gyerekmentes zónát” sok bírálat érte, úgy tűnik, annyi nem, hogy a Corendon kivegye kínálatából. A cég oldalán még mindig szerepel ez az opció.

A vállalat korábban már létrehozott csak felnőtteket fogadó szállodákat Curacaón, Bodrumban és Ibizán.

Sokak szerint a légitársaság csak bátorítja azokat, akik úgy akarnak tenni, mintha a gyerekek nem lennének az élet része.

„Nem tudom, hogy ez egy lépés-e a disztópiás jövő felé, de szomorú azt látni, hogy az emberek mennyire nem tudják elviselni a kisgyerekeket és a csecsemőket, és úgy csinálnak, mintha nem is jelenhetnének meg nyilvánosan” – írta egy felhasználó az X-en.

"Észrevettem, hogy soha ennyire nem idegesítették az embereket a gyerekek. Általában, ha látnak egy kisgyereket vagy egy babát, rámosolyognak, de mintha ez kezdene megváltozni. Furcsa és szomorú ez” – válaszolta neki egy másik felhasználó.

Az eredeti poszt szerzője erre visszaírt, hogy különösen Kaliforniában tapasztalja ezt. „Általában az emberek örülnek az édes kis mosolygós fiamnak, de újabban mintha senki sem mosolyogna rá. Az emberek kerülik a gyerekes szülőket és a gyerekeket.”

Amerikai felmérés: a legtöbben támogatnák a gyerekmentes járatokat

Persze voltak olyanok is, akik örültek, hogy nem csak a szülők érdekeit tartják szem előtt. „Nem vagyok hajlandó négy órán át ülni egy üvöltő csecsemő mellett” – írta egy utas. Egy másik finoman úgy fogalmazott, hogy „amikor tini voltam, a gyerekek jól viselkedtek, de most egyre több a féktelen és hangos gyerek. A szülők meg csak a telefonjukat bámulják. A legutóbb, amikor gépen ültem arra gondoltam: fizetnék érte, ha nem lenne gyerek a repülőn.”

A téma az Egyesült Államokban is visszhangot váltott ki, és a PhotoAIiD online útlevélfotó-eszköz gazdái még egy felmérést is készítettek. Eszerint az amerikaiak 80 százaléka támogatja a csak felnőtt járatokat – még az utazó szülők 83 százaléka is.

Azok a válaszadók, akik ellenzik a gyerekek száműzését a gépekről, csaknem hetven százalékban mondták azt, hogy támogatnák a gépeken a gyerekmentes zónákat.

A felmérésből az is kiderült: egyes utazók akár készek 30 százalékkal többet kifizetni egy jegyért, ha nem kell gyerekek közelében ülniük.

Valóban a gyerekek a legnagyobb gond?

A kérdést némelyek kétkedve fogadják. Dühöngő, részeg és kezelhetetlen felnőtt utasokról rendszeresen érkeznek tudósítások. Néha még a gépet is vissza kell fordítani miattuk.

„Lehet, hogy egy gyerek néhány órán át sír és toporzékol, de mikor volt olyan, hogy egy kanállal le akart volna szúrni egy utaskísérőt?”

– tette fel a kérdést a USA Today című lap.

Így, a PhotoAiD-felmérésben azt is megkérdezték az emberektől, ki mellett ülnének inkább: egy hisztiző gyerek vagy egy „goromba, higiéniára nem adó, hangoskodó és idegesítő felnőtt" mellett? Az emberek 60 százaléka inkább a gyerek mellett ülne.

Hogy valóban elterjed-e a légiközlekedésben a gyerekmentes zóna ötlete az erősen kérdéses. Miközben létezik egy egyszerű megoldás. „A legnagyobb találmány a légiközlekedési felfedezés óta, amely javítja az élményt, a füldugó” – írta a USA Today utazási tudósítója.

Címlapról ajánljuk
Harangi Szabolcs az újabb izlandi vulkánkitörésről: még a szakértők sem számítottak rá
videó

Harangi Szabolcs az újabb izlandi vulkánkitörésről: még a szakértők sem számítottak rá

Újra működésbe lépett Izlandon egy, a fővároshoz közeli tűzhányó, 2021 óta tizedszer, tavaly december óta pedig hetedszer. Az ELTE TTK Földrajz- és Földtudományi Intézet igazgatója az InfoRádióban elmondta: mindössze háromnegyed órával a kitörés megindulása előtt vették észre a szakemberek az első gyanús jeleket, de szerencsére még időben sikerült kitelepíteni a lakosokat Grindavíkból.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.21. csütörtök, 18:00
Kóka János
a Doktor24-csoport alapító-tulajdonosa
Ledobták a cafeteriabombát: így robbanthatja fel a lakáspiacot az új kormánydöntés

Ledobták a cafeteriabombát: így robbanthatja fel a lakáspiacot az új kormánydöntés

Ahogy korábban már írtunk róla, az Új Gazdaságpolitikai Akcióterv keretén belül a 35 év alatti fiatal munkavállalók esetében a kedvezményes adózású évi 450 ezer forintban maximált béren kívüli juttatási kereten felül, havonta további 150 ezer forintos lakhatási támogatási rendszer kialakításáról döntött a kormány. Milyen hatással lesz ez a lakáspiacra nézve? Miért érheti meg a munkavállalóknak, és milyen fontos kérdéseket kell még tisztázni az indulás előtt? Többek között ezekről kérdeztük az iparág szakértőit.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×