eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Junckernek nem tetszik a külföldieket terhelő német autópályadíj terve

Berlinben az ellenzék a közlekedésügyi miniszter látványos vereségének nevezte az Európai Bizottság bejelentését, amelyben közölte, hogy kötelezettségszegési eljárást indít Németország ellen a külföldiekre kivetett autópályadíj miatt. A német gépkocsi-tulajdonosok esetében az útvámot az évente fizetett autóadóba építik be.

A tehergépkocsikra 2005 óta vetnek ki úthasználati díjat, amelyből évente közel öt milliárd euró folyik be a német államháztartásba. Noha Angela Merkel kancellár hivatalba lépése után leszögezte, hogy kormányzása idején szóba se jöhet a útvám bevezetése személyautók esetében, a legkisebb koalíciós partner kitartó ösztönzésére végül is a törvényhozás mindkét háza elfogadta az útadót, amelynek összegét a gépkocsi korától, a motor űrtartalmától és környezetbarát működésétől teszik függővé.

Eddig nem is merült volna fel kifogás a tervvel szemben, csupán megvalósítása körül robbant ki súlyos vita a kormány és az ellenzék között. A bírálók szerint a törvény hátrányos megkülönböztetésben részesíti a külföldieket, márpedig ez ellentétben áll az uniós joggal.

Ezt az Európai Bizottság élén álló Jean-Claude Juncker is így látja, mert - mint a Süddeutsche Zeitung cimü napilapnak adott interjúban hangsúlyozta - a vezetése alatt álló testületnek kétségei vannak afelől, hogy a külföldieket terhelő német autópályadíj jövő évi bevezetése megfelel-e az Európai Unió diszkriminációt tiltó alapelveinek. Juncker utalt arra is, hogy ha a Bizottság kötelességszegést állapít meg, az ügyet az Európai Bíróság elé viszi.

A német közlekedésügyi miniszter megütközéssel nyilatkozott Jean-Claude Juncker bejelentéséről és rámutatott arra, hogy a személyautókra már szinte valamennyi európai országban kivetnek úthasználati díjat és nem látja be, hogy ezt az intézkedést miért ne vezethetné be Németország is. Hozzátette azt is, hogy ha az Európai Bizottságnak kifogása van a tervvel kapcsolatban, részletesen közölje a berlini kormánnyal, hogy mivel nem ért egyet.

A Bizottság elnökének álláspontját a berlini ellenzék saját véleményének megerősítéseként, valamint a közlekedésügyi miniszter csúfos vereségeként értékelte. A terv értelmében egy-egy külföldi autósnak évente átlagosan 74 eurót kell majd a négypályás német utak használatáért fizetnie, de lehetőség nyílik tíz napra, vagy két hónapra érvényes elektronikus matrica megvásárlására is.

Jean-Claude Juncker bejelentése után most a német államfőnek kell eldöntenie, hogy aláírja-e a törvényt, vagy újratárgyalásra visszautalja-e a képviselőházhoz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Ő volt az egyik leggazdagabb orosz egyenruhás. Most rács mögé kerül
tudósítónktól

Ő volt az egyik leggazdagabb orosz egyenruhás. Most rács mögé kerül

Ő volt az egyik leggazdagabb orosz katona. Most rács mögé kerül. Oroszországban őrizetben várja az ellene induló korrupciós nyomozást Tyimur Ivanov védelmi államtitkár, akit az egyik leggazdagabb egyenruhásként írtak le. Igatlanportfólió, autókollekció, svájci síelések és a celebekkel való bulizás – a hivatalnok playboyhoz méltó életet élt.

Nagy meglepetés várható az áprilisi diktálós gázszámláknál

A fura április, sőt tavasz miatt meghökkentő gázszámlákat kaphatnak a diktálós fogyasztók. Mindez azért érdekes, mert ezrek kaptak az elmúlt két hónapban mínuszos számlákat főleg a nagy meleg miatt. Az elmúlt 10 nap szokatlan hidege fordított esetek is hozhat. Megpróbáljuk elmagyarázni, hogy miért.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Háborús eszkaláció, egyelőre szóban

Háborús eszkaláció, egyelőre szóban

Mégis mi a csuda ütött Emmanuel Macronba? A francia államfő Ukrajnába csapatok küldését belengető mondatai után a fél világ, és egész Franciaország, ezt találgatta. Bármi is volt mögötte, Putyin elnök rögvest jelezte: Moszkva – a maga atomhatalom mivoltában – áll elébe. Mire Macron válasza sem késett: Párizs cseppet sem fél, neki is méretes atomarzenál áll a rendelkezésére. Diplomáciai körökben rég volt példa ennél kevésbé épületes, és főleg ennél veszélyesebb eszmecserére. Ami kérdések tömegét veti fel: mi motiválja Macront, ki miként reagál a nyugati szövetségben, mit szól az egészhez az Egyesült Államok? És leginkább: vajon immár tényleg közvetlen hadviselő féllé válhat-e a NATO?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×