A belső dokumentum egyebek mellett azzal az incidenssel is foglalkozik, amikor a sebesség méréséhez használt Pitot-csövek elfagynak és ennek következtében hibás adatok jelennek meg a műszarfalon. Az áprilisban megtalált feketedobozok által rögzített információk azt mutatták, hogy az AF447-es járat pilótáinak éppen ezzel a jelenséggel kellett megküzdeniük.
Az irányelvek szerint a kézi vezérlést átvevőnek ilyen esetben csak fokozatos és apró kiigazításokat kell végeznie, márpedig a Le Figaro szerint az AF447-est vezető pilóta ennek éppen az ellenkezőjét cselekedte, "brutálisan" megemelve a gép repülési magasságát. Ennek a műveletnek azonban végzetes következményei lehettek, mivel több tényező is a gép "áteséséhez" vezethetett.
Ez azt a jelenséget takarja, amikor a légáramlás leválik a szárnyakról, ennek következtében megszűnik a felhajtóerő és a gép zuhanni kezd. Az átesésnek számos oka lehet, de az AF447-es esetében úgy tűnik, hogy azt részben a túl meredek emelkedés és a nagy magasságban végrehajtott sebességváltozás idézhette elő.
A Le Figaro szerint a gépet vezető pilóta "óriási hibája" az volt, hogy akkor sem hagyta abba az emelkedést, amikor bejelzett az átesés-előrejelző rendszer, holott ebben az esetben lefelé kellett volna nyomnia a gép orrát, hogy a légáramlást visszanyerje. A lap több forrásra hivatkozva mindenesetre azt állítja, hogy a legénység egy pillanatig sem fogta fel, hogy az átesés bekövetkezett és a gép 180 km-es óránkénti sebességgel zuhan az óceán felé.
Az Air France-nál most állítólag azt próbálják megérteni, hogy miképpen hibázhattak ekkorát a pilóták, és ennek érdekében most a legénység korábbi szakmai pályafutását is vizsgálják, kiderítendő, hogy voltak-e hiányosságok a képzésükben.
Ilyen nincs, ez már az ötödik súlyos baleset az M5-ösön