INFORÁDIÓ
2023. március 31. péntek
Árpád

facebook

közösségi média

chatgpt

meta

buzzfeed

tiktok

mesterséges intelligencia

A Facebook amerikai internetes közösségi portál anyavállalatának, a Metának az emblémája előtt fényképezkedik egy nő a cég székháza előtt, a kaliforniai Menlo Parkban 2022. november 9-én. A Meta Platforms Inc. elbocsátja több mint 11 ezer alkalmazottját, a dolgozók mintegy 13 százalékát az egyik legnagyobb 2022-es amerikai létszámcsökkentés keretében.

Olyan mágnest izzítana a Facebook, ami egyszer már nem jött be

Infostart

Vásárolt tartalommal igyeksznek feltornázni látogatottságot. Nem is akárkitől.

A Wall Street Journal értesülései szerint a Meta, a Facebook anyavállalata dollármilliókat fizet a BuzzFeed digitális médiagyártónak, hogy online tartalommal és új alkotók bevonásával növelje meg a platform nézettségét – írja a VG.

Mint olvasható, a macskás videókról, popkultúrás kvízekről, álhírekről és radikális politikai nézeteiről ismert BuzzFeed amerikai weboldal és médiavállalat a megegyezés alapján online tartalmak gyártása mellett alkotók képzésével is foglalkozik, és a Metával együttműködve gyakorlatilag internetes kiadóként működik a jövőben.

A tavaly megkötött, közel 10 millió dolláros megállapodás részeként

a BuzzFeed ettől kezdve a Meta közösségi médiaplatformjaira, a Facebookra és az Instagramra fókuszál,

amik a felhasználók számának növekedése ellenére folyamatosan veszítenek a nézettségükből, és ezzel a reklámbevételeikből is.

Bár korábban a Facebook a közösségi média zászlóshajója volt, mára olyan méretűre nőtt, hogy a legtöbb kezdő alkotó nem tud rajta megragadni, és ezért alternatív platformokra vándorol át. Az elmúlt években a legnagyobb versenytárs a TikTok, a kínai ByteDance videómegosztó alkalmazása lett, amely hatalmas fiatal felhasználói réteggel rendelkezik. Az eMarketer piackutató cég szerint

a TikTok globális felhasználói bázisa tavaly 18 százalékkal nőtt, míg a Meta Facebookja stagnált, az Instagram platformja pedig 2,75 százalékkal bővült.

Emlékeztetnek, 2016-ban a Meta 50 millió dollár kifizetéséről állapodott meg számos kiadóval, köztük a BuzzFeeddel, hogy élő videós tartalmakat készítsenek a platform számára. A közösségi médiaóriás végül megszüntette a programot, miután az nem érte el a várt eredményeket.

A Facebook számára nagy problémát jelent az, hogy az évek során rengetegszer változott meg a fejlesztési fókusz, ami a felhasználók és az alkotók számára is kiszámíthatatlanná tette a platformot. A BuzzFeed maga is hasonló problémákkal küzd – a reklámpénzre épített üzleti forma az oldal megbízhatatlansága miatt megcsappant, részvényeikkel 1 dollár körül kereskednek, tavaly év végén pedig el kellett bocsátaniuk a dolgozók közel 70 százalékát.

Nyitókép: MTI/EPA/John G. Mabanglo
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018