eur:
414.45
usd:
394.12
bux:
77690.26
2024. december 3. kedd Ferenc, Olívia
Nyitókép: Pexels.com

Ugrott az elektromos autózást ellenzők egyik fontos érve

A benzines autó is fogyaszt áramot, nem is keveset.

Az elektromos autók megjelenését nem mindenki nézi jó szemmel, noha a technológia ellen felhozott érvek jó részéről már kiderült: alaptalanok. Példaként említhető, hogy a gyártásuk, illetve a teljes életciklusuk jóval környezetkímélőbb a belső égésű motoros (ICE-nek is nevezett) autókénál, beleértve az akkumulátorokhoz nélkülözhetetlen lítiumbányászatot is – írja a Zoldpalya.hu.

Most egy újabb népszerű villanyautó-szkeptikus állítást vettek górcső alá a német Edison magazin szerkesztői, akik rámutattak: a technológia ellenzői gyakran érvelnek azzal, hogy az elektromos autó addig nem lehet környezetkímélő, amíg az akkumulátorokba töltött energiát fosszilis tüzelőanyagokat égető erőművekben termeljük.

A cikk szerint ők elfelejtik, hogy a villanyautók helyi szinten igen hatékonyan csökkentik az emissziót, de azt is, hogy, amíg az áram esetén ott a lehetőség, hogy azt valóban klímasemleges, megújuló forrásokból termeljük, addig a fosszilis tüzelőanyagokat kizárólag a meglévő készletek kiaknázásával lehet előállítani.

A német lap azt is kiszámolta, hogy az ICE-autók is fogyasztanak áramot, nem is keveset: az üzemanyag előállításához, illetve az autók gyártásához, a benzinkút-hálózatok üzemeltetéséhez, de az autógyártók üzemeltetési, vagy épp marketing-tevékenységéhez ugyanúgy jelentős villamosenergia-fogyasztás kapcsolódik. A számításaik szerint

minden kilométer, amit egy benzines vagy dízel autó megtesz, körülbelül feleannyi áramot is felhasznál, mint amennyire egy elektromos autónak szüksége lenne ugyanazon a távon.

Azaz, amellett, hogy a táv megtételéhez üzemanyagot kell elégetni, ami környezetszennyezéssel jár, ugyanúgy szükség van az áramra is, mintha valaki elektromos autóval közlekedne.

Az üzemanyag előállítása és szállítása is komoly mennyiségű energiát emészt fel: a fúrás, pumpálás, a finomítási folyamatok, vagy épp a csővezetékek üzemeltetése ugyanis szintén jelentős áramfogyasztást jelent. Szintén szemmel látható az energiaköltsége az olyan termékek előállításának – például kenőanyagok – amelyekre nincs szükség az elektromos autóknál.

Megjegyzik, természetesen az elektromos autós töltőoszlopok is áramot használnak, az eddigi statisztikák szerint azonban a villanyautó-tulajdonosok túlnyomó többsége általában otthon tölt, a nyilvános töltőket pedig csak ritkán, jellemzően akkor veszik igénybe, amikor hosszabb útra indulnak.

Címlapról ajánljuk
Obama és Merkel újra tárgyalt, és nem mondott ki két nevet

Obama és Merkel újra tárgyalt, és nem mondott ki két nevet

Az elmúlt két évtized nemzetközi politikájának fő alakítói voltak. Angela Merkel 2005 és 2021 között volt Németország kancellárja, míg Barack Obama 2009 és 2017 között az Egyesült Államok elnöke. Ezúttal már "civilként" Washingtonban találkoztak Merkel könyvének amerikai bemutatóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.04. szerda, 18:00
Orbán Gábor
a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója
Nagy a feszültség Dél-Koreában, erőszakkal fenyeget a válsághelyzet

Nagy a feszültség Dél-Koreában, erőszakkal fenyeget a válsághelyzet

A dél-koreai elnök rendkívüli szükségállapotot és katonai törvénykezést hirdetett arra hivatkozva, hogy a vezető ellenzéki párt szimpatizál Észak-Koreával, és irányítása alatt tartja a parlamentet. A váratlan és nehezen érthető döntés előzménye, hogy az elnök pártja és az ellenzéki Demokrata Párt között konfliktus alakult ki egy költségvetési törvényjavaslat miatt. Az ellenzék egy eredményes parlamenti szavazással próbálja megakadályozni a szükségállapot kihirdetését, miután az épületen kívül dulakodás alakult ki rendőrök és tüntetők között.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×