Miközben az FIA tovább gyűjti az adatokat az első szárnyak menet közbeni viselkedéséről és esetleges rugalmasságáról, a McLarennél a figyelem középpontjába került egy trükkös hátsó szárny - olvasható az M4Sport.hu cikkében.
Még a tavaszi félévben fordult a Red Bull és a Ferrari a FIA-hoz, hogy egyesek rugalmas első szárnyakkal versenyeznek; a McLaren és a Mercedes látványosan gyorsul - gyors és lassú kanyarokban is -, ezért feléjük fordult a gyanú.
A FIA vizsgálni is kezdte az első szárnyakat kamera és viszonyítási pontok segítségével, ám közben kiderült, a hátsó szárnyakon is volna mit nézni; Oscar Piastri (McLaren) hátrafelé néző fedélzeti kameráján jól látható volt az Azeri Nagydíjon, hogy a hátsó légterelője nagy terhelésnél és tempónál nemcsak hátrabukik egy kicsit, de annak felső féklapja oldalt kicsit fel is hajlik a főlaphoz viszonyítva. Az így deformálódó lappal megnyílik egy rés a szárnylap két oldalán, vagyis keletkezik egy "mini DRS", növelve az autó végsebességét.
?McLaren has a "Mini-DRS", which acts on top of the "Flexy wing"
— Formula Data Analysis (@FDataAnalysis) September 15, 2024
-Wing flex: McL > Ferrari >> RedBull
-McL has a never-seen-before lift of the upper plane leading edge: it's as if the DRS opens partially at high speed, providing a further advantage
The effect is measurable: McL… pic.twitter.com/cqgm8uviHQ
Tény, ami tény, a McLaren Bakuban nagyobb szárnnyal ment, mint a Mercedes, kisebbel, mint a Red Bull, mégis gyors volt az egyenesekben, DRS-használat nélkül is. A győztes ausztrál Piastri "fél futamon át" védekezett sikeresen Charles Leclerc ellen.
A FIA év közben kényesnek érezhet egy szabályváltoztatást, úgyhogy ez a fejlesztés az év végéig előnyt jelenthet majd a McLarennek.