Infostart.hu
eur:
386.74
usd:
330.24
bux:
109872.05
2025. december 19. péntek Viola
A második rajtkockáról indult George Russell, a Mercedes brit versenyzője (b) és Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Ausztrál Nagydíján az Albert Park versenypályán Melbourne-ben 2023. április 2-án. Russell motorhiba miatt feladta a versenyt.
Nyitókép: MTI/EPA/AAP/James Ross

Vámosi Péter: a fél mezőny "megőrült" az Ausztrál Nagydíjon

Kicsit "Nascar-hanguluat" volt Vámosi Péter szerint a legutóbbi Forma-1-es futamon, megjegyezve, hogy talán kissé túlságosan eluralkodott az amerikaias hangulat, de ilyen helyzetet az FIA-nak nem lenne szabad kialakítania.

A kétszeres világbajnok Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat Lewis Hamilton és Fernando Alonso előtt.

"A melbourne-i verseny nem tűnt annyira egyértelműnek. Például George Russell amíg versenyben volt, rögtön az első rajtnál a sok közül – mert piros zászlóból még akadt néhány – gyönyörűen elment Max Verstappen mellett. Ez annyiban figyelmeztető lehet, hogy nem feltétlenül a Red Bull áll a legjobban a mezőnyben a rajtolás terén" – fejtette ki véleményét az InfoRádióban Vámosi Péter Forma-1-es szakújságíró.

Mindenesetre Verstappen tovább növelte a pontjainak számát, és most úgy fordulhat rá a majdnem négyhetes szünetre, hogy megnyugtató előny van nála és a Red Bullnál.

Sokan azt feltételezik, hogy a Mercedes a kevésbé meleg időben tudta jobban kezelni a gumikat a többieknél, és ezért sikerült jól az időmérő az edzés, illetve a rajt és az azutáni néhány kör George Russellnek és Lewis Hamiltonnak. Ugyanakkor a melegebb versenyhelyszíneken nem nagyon fog labdába rúgni a csapat.

A szakértő ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy

több dolog szerencsés együttállása is kellett ahhoz, hogy a Mercedesek "ennyire villogjanak".

Egyrészt ez a pálya meg az eddigiekkel szemben jobban feküdt a konstrukciójuknak. A szakújságíró úgy véli, most "fejvakarásban" lehetnek, mivel eddig temették a saját koncepciójukat az oldaldobozzal és a zero kóddal, ami ezen a pályán jól jött ki. Toto Wolff, a Mercedes csapatának ügyvezető igazgatója azt mondta, annak ellenére, hogy szégyen, mennének a Red Bull ötletei és az oldaldoboz-megoldása után. Vámosi Péter szerint most nagy kérdés, hogy mivel állnak ki legközelebb Azerbajdzsánban, mert most második erő voltak a Red Bull mögött.

"Ugyanakkor az sem biztos, hogy ez mindig így lesz, mert Fernando Alonsoval különösen erős az Aston Martin, ami egy Mercedes-Red Bull keverék. A Ferrarit még nem kell temetni, de egyelőre borzasztóan benézték az év elejét. Sajnos – Mattia Binotto ide vagy oda – kiderült, hogy nem a csapatvezetővel volt itt a legnagyobb probléma, van épp elég megoldandó gond a Ferrarinál. Szerintem fejben Charles Leclerc szétesett" – mondta az újságíró.

Vámos Péter szerint

a Red Bull szinte foghatatlan, és utána alakulhat ki egy hármas mezőny a Ferrari, az Aston Martin és a Mercedes valamilyen sorrendjével.

Három versenymegszakítás is volt a tegnap reggeli futamon. Tulajdonképpen ez példátlannak mondható, bár 2021-ben is már ízlelgethettük, hogy milyen az, amikor majdnem minden futamon van valamiért versenymegszakítás. Ezzel kapcsolatban a szakértő iróniával megjegyezte: "amióta a Liberty Media átvette a vezetést, azóta egyre inkább próbálnak amerikaiasodni, szinte már Nascar-hangulat volt, de ennyire nem kellene. Azt is megláthattuk, hogy milyen hozzáállással indulnak a versenyzők. Világosan kiderült, hogy a fél mezőny úgymond megőrült és ereszd el a hajamat van, úgyis négy hét múlva lesz a következő futam."

Mindenki az egyéni presztízsért és a csapatért is hajt. "Ki gondolta volna akár három körrel a vége előtt, hogy a McLaren akár ennyi pontot szerez? Elképesztően sokan, például főleg az Alpine párosa, mintegy megőrültek, és sikerrel kirakták egymást.

Ilyen helyzetet nem teremthet meg az FIA, még akkor sem, ha ezt valós szándék szinten azért teszik, hogy a nézőknek minél jobb legyen,"

hogy a versenypályán dőljön el minden. Ehhez képest a legvégén "gyönyörűen bekocogtak egymás mögött", és az volt a legnagyobb izgalom, hogy Carlos Sainzhoz képest ki hol helyezkedik el plusz-mínusz öt másodpercen belül – mondta Vámosi Péter.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Beszélt a belgák harcáról, egy nagy nyugat-európai tévhitről a hétköznapi emberek fejében, és arról, hogy az uniós országok hogyan adnak hitelt Ukrajnának – az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. A miniszterelnök szerint ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak, Ukrajna pedig egy stratégiai vereségben van.

Jövőre is a csehek védik a szlovák légteret

Csehország a jövő évben is részt vesz a szlovák légtér védelmében. Erről Jaromír Zůna új cseh védelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák csütörtöki telefonos egyeztetésükön állapodott meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×