eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Technikusok Max Verstappennek, a Red Bull holland versenyzőjének autója körül, miután félbeszakították a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíját a monzai versenypályán 2020. szeptember 6-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Mark Thompson

Szakértő: érthetetlen, már-már nem elegáns a Honda lépése

Rendkívül nehéz feladat előtt áll a Red Bull, mert a 2021-es idény végén kivonul a Forma-1-ből motorszállítója, a Honda. A japán cég nem először hagyja el az autósport elitkategóriáját.

A Racingline.hu főszerkesztője az InfoRádiónak nyilatkozva emlékeztetett, már a 90-es években is egy nagyon sikeres McLaren Honda-korszak után döntöttek úgy, hogy „ennyi volt”, de akkor legalább a tuningcégükön, a Mugenen keresztül maradtak, a további siker viszont elmaradt. Legutóbb, amikor kivonultak a Forma-1-ből, az a 2008/2009-es gazdasági válságnak volt betudható, amikor több gyártó is azt mondta, hogy egyelőre elég a száguldó cirkuszból, mert az pokolian drága. Vámosi Péter érdekességként jegyezte meg, akkor a Honda gyári csapatát felvásárló Ross Brawn egy motorcserén kívül mást nem tett, mégis egyből világbajnokok lettek Jenson Buttonnal.

A szakember furcsának találja, hogy

pont akkor száll ki a Honda, amikor az egész széria a költségcsökkentés irányába mozdul,

aminek elviekben kézzelfogható jelei is lesznek az elkövetkezendő években. Sőt, 2023-ban olyannyira befagyasztanák a fejlesztéseket a Forma-1-ben, hogy nagyon is belátható lenne a vége egy ilyen típusú motornak – tette hozzá. Hogy ennek ellenére azt mondja a japán gyártó, hogy kiszáll, az egyfelől érthetetlen és furcsa, és már-már nem is elegáns. Pláne úgy, hogy többé-kevésbé

a Honda az egyetlen olyan gyártó, amely a hibrid korszak legsikeresebb csapatának, a Mercedesnek a nyomába tud eredni

Max Verstappennel és a Red Bull-lal – fogalmaztott Vámosi Péter.

A Racingline.hu főszerkesztője egyetértett, hogy 2022-ben nagyon képlékeny, hogy hogyan is néz majd ki a motorszállítók helyzete.

Mercedes? Ferrari? Renault?

Szerinte Adrian Newey – a Red Bull mérnöke – biztosan örülne egy mercedeses motormegoldásnak, tekintve, hogy nem egyszer kijelentette, hogy ő megcsinálja a lehető legjobb autókat, és most már csak egy jó motor kellene a csapatnak. Ugyanakkor a másik oldalról a gyári csapattal rendelkező német motorgyártó is tisztában van ezzel, és pont emiatt több, mint valószínű, nem fog a Red Bull Mercedes-motort kapni – magyarázta Vámosi Péter. „Ez a történet kilőve.”

A Ferrarival kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy egy átmeneti időszakra őket érzi a legerősebb jelöltnek, ugyanakkor a lehető leggyengébb erőforrásnak is mutatkozik a tavalyi botrányok után. Így elvileg marad a Renault, a francia gyártót viszont évekig sértegették – tette hozzá a szakember.

Vámosi Péter kiemelte viszont, hogy azért lenne nagyon égető megoldást találni, mert a 2022-es autókat, még ha jelenleg a koronavírusos 2020-ban járunk, de

már elkezdték tervezni, és nagyon nem mindegy, hogy milyen motor köré kellene kitalálni valamit.

Főleg egy olyan korszakban, amikor a Forma-1 kezd „indycarosodni”, olyannyira szűkre szabva a keretet a mérnökök számára, hogy nagyon egyenautó hatást fog mindez kelteni a 2022-es időszaktól kezdődően.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 20:33
2024. november 21. 15:15
×
×
×
×