Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Az amerikai Országos Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) képén a hivatal szakértője vizsgálódik a baltimore-i Francis Scott Key híd acélszerkezetének roncsai alá szorult Dali konténerszállító hajón 2024. március 27-én. Március 25-én éjjel a teherhajó egy acél tartóoszlopnak ütközött, és a híd összeomlott. Az ott dolgozó nyolc karbantartó munkás közül kettőt kimentettek, hatan életüket vesztették, négynek a holttestét még keresik.
Nyitókép: Peter Knudson

Újabb holttestet találtak a baltimore-i tragédia színhelyén

Újabb áldozat holttestét találták meg a kutatóbúvárok a múlt héten összeomlott Francis Scott híd roncsai között dolgozó búvárok - jelentette be Baltimore polgármestere helyi idő szerint pénteken este.

Brandon Scott közölte, hogy a 38 éves Maynor Yasir Suazo-Sandoval holttestét sikerült kiemelni a vízből, és egyben köszönetet mondott a károk elhárításán dolgozó egységeknek, hogy változatlanul az áldozatok megtalálását tekintik elsődlegesnek.

A múlt héten kedden kora hajnalban bekövetkezett katasztrófa idején a hídon nyolc, kátyúzási munkát végző útépítő volt, közülük két embert sikerült élve kimenteni, két holttestet már korábban megtaláltak, és még három áldozat maradványait keresik.

A Francis Scott Key Bridge, a Baltimore-i kikötő bejáratánál, a Patapsco folyó torkolata fölött ívelő 2,6 kilométer hosszúságú híd nagy része összeomlott, amikor egy meghibásodott és irányítását vesztett konténerszállító, a Dali nekiütközött az egyik acél tartópillérnek. A 55 méterrel vízszint fölé magasodó, többsávos autóutat hordozó építmény néhány másodperc alatt omlott össze. A hajó néhány perccel korábban vészjelzést adott le, ami elegendő időt adott a hatóságok számára, hogy gyors intézkedéssel leállítsák a hídon a forgalmat, a karbantartó munkásokat azonban már nem sikerült értesíteni.

Joe Biden elnök pénteken a helyszínen járt, ahol a mentési munkákról tájékozódott, és sajtótájékoztatóján a híd újjáépítését ígérte, megfogalmazása szerint "eget és földet megmozgatnak" ennek érdekében, és azt hangoztatta, hogy az egész ország Baltimore mögött áll.

A híd roncsainak eltávolításán dolgozó műszaki szakemberek csütörtökön azt közölték, hogy várhatóan négy héten belül tudják annyira megtisztítani a vízi utat, ami Baltimore kikötőjének korlátozott újranyitását lehetővé teszi. Az amerikai haderő hadmérnöki egységének közlése szerint akár a hónap végére szabaddá válhat egy 85 méter széles, 11 méter szélességű csatorna, amelyen keresztül már nagyobb áruszállító hajók is átjutnak.

A közzétett mentési menetrend alapján május végére a kikötő visszatérhet a teljes kapacitásának megfelelő működéshez, amikorra 213 méter szélességű és 15 méter mély szakaszon szabaddá válik a hajózás. Jelenleg elsősorban a mentési munkákon dolgozó vízijárművek mozgását segítő, több, kisebb közlekedési folyosó van csak. A mentesítési munkát segíti az Egyesült Államok keleti partvidékének legnagyobb daruja, amely 1000 tonna emelésére képes.

Baltimore kikötője nem csak Maryland állam, de a teljes amerikai gazdaság számára meghatározó bizonyos termékek szállításában, így gépjárművek és mezőgazdasági alkatrészek importja és exportja szempontjából. A kikötő leállása miatt emberek ezreinek munkahelye került veszélybe a kikötőben, és naponta milliós kiesést jelent a gazdaság számára

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×