eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
The Sukhoi Superjet-100 regional jet airplane of Aeroflot Russian Airlines on a taxiway. (Photo by: aviation-images.com/Universal Images Group via Getty Images)
Nyitókép: aviation-images.com/Getty Images

Lángolt a Szuhoj - tömeghalál miatt hat év kényszermunkára ítélték a pilótát

Gyenyisz Jevdokimov volt a kapitánya annak az orosz utas szállítógépnek, amely egy durva leszállást követően lángba borult.

A tragédia 2019. május 5-én történt Moszkva, Seremetyevó repülőterén. Ahogy arról annak idején az Infostart is beszámolt róla: az Aeroflot Moszkvából Murmanszkba tartó gépének orrába villám csapott mintegy 15 perccel a felszállás után. Ekkor működésbe lépett a Szuhoj SSJ-100-as biztonsági rendszere, amely bekapcsolta a vészhelyzeti áramellátást.

A repülőgép vezethető maradt és a pilótáknak követniük kellett volna az ilyenkor érvényes vészeljárásokat. Azonban a repülőtérre való visszatéréskor Gyenyisz Jevdokimovnak és Makszim Kuznyecovnak csak másodszorra sikerült megfelelően ráfordulnia a leszállópályára. Ám az irányítást segítő automatika hiányában képtelenek voltak a kifutópálya elején letenni a gépet. Túlrepültek az ideális kerékletételi ponton, emiatt - a szakértők feltételezése szerint - megpróbálták a gépet a hajtóművek hirtelen felpörgetésével és az orr leengedésével "rászorítani" a pályára. Az eredmény az lett, hogy a gép a durva földet érést követően elpattant, majd újból a betonhoz vágódott.

A moszkvai Kommerszant című újság úgy értesült, hogy az utasszállító másodszori pályához ütődésekor a gépre és az utasokra mintegy 5 G túlterhelés nehezedett, holott a Szuhoj SSJ-100-as megengedett maximális túlterhelése legfeljebb 3,75 G lehet. Ennek következtében a hátsó futóművek szárai átütötték az üzemanyagtartályokat, ami miatt az utasszállító lángba borult.

Ez a pillanat látható az alábbi videón is. A lángoló gép a hasán csúszva állt meg és bár a személyzet azonnal megkezdte a utasok kimenekítését, de a fedélzeten tartózkodó 78 emberből 41-en mégis bennégtek.

A katasztrófa kivizsgálói szerint a pilótáknak már az első elpattanáskor át kellett volna startolniuk és újból megközelítve a kifutót, megismételni a leszállást. Mivel a vizsgálat egyértelműen pilóta hibát állapított meg, a bíróság hat év kényszermunkára ítélte a gép kapitányát.

Sajtóhírek szerint azért is volt ilyen sok áldozat mert

az utasok többsége a vészelhagyáskor a csomagjait is magával akarta vinni.

Az elöl ülők így feltartották a gép hátuljában lévőket, akiknek a gyorsan elharapózó tűzben már nem jutott idejük a menekülésre.

Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 16:00
×
×
×
×