Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Watches - pocket or wrist, Personal Accessory, Clock, Design Watches, jewels,
Nyitókép: AlexGreen42/Getty Images

Felértékelődött a pénzzé tehető értéktárgy

Az infláció jelentősen átírta a magyar lakosság pénzügyi várakozásait és a megtakarítási formák kedveltségét is, előtérbe kerültek ugyanis a könnyen pénzzé tehető értéktárgyak, köztük az ékszerek és a befektetési célú aranytömbök a megtakarítási célok között – derül a BÁV Zálog kutatásából. A részletekről a táraság zálogüzletágának igazgatóját kérdeztük.

Dandé Imre szerint a kutatás legfontosabb eredménye, hogy a megemelkedett infláció a magyar lakosságot is erőteljesen érinti, átírva a családok pénzügyi helyzetét. Ugyancsak jelentős változás állt be a megtakarítások terén. A tartalékkal egyáltalán nem rendelkezők aránya egy év alatt 9 százalékponttal emelkedett, és elérte a 40 százalékot, ráadásul a legtöbb megkérdezett esetében a meglévő megtakarítások is csupán néhány hónapra elegendő tartalékot jelentenek – ismertette a felmérés részleteit a BÁV Zrt. zálogüzletágának igazgatója.

A megtakarítási formák népszerűsége is változott. Az, hogy a válaszadók harmada készpénzben tartja megspórolt vagyonát, nem jelent fordulatot, az viszont már annál inkább, hogy a bankbetétet választók aránya 9 százalékponttal 20 százalék alá csökkent. Az államkötvények és részvények kedveltsége ennél is nagyobbat esve egy év alatt megfeleződött.

Az értéktárgyak ugyanakkor rendkívül népszerűek:

a válaszadók közel 20 százaléka rendelkezik adott esetben pénzzé tehető ékszerrel, nagy értékű karórával, műtárggyal vagy például az egyre népszerűbb befektetési célú aranytömbbel.

A megkérdezettek közel 70 százaléka érzi úgy, hogy az áremelkedések jelentősen rontják anyagi helyzetüket.

10-ből 8 válaszadó esetében a fizetésük már nem követte az infláció növekedési ütemét.

Míg a BÁV Zálog tavalyi kutatásából az derült ki, hogy a megkérdezettek zöme a pandémiás helyzet enyhülésével az első komolyabb kiadását nyaralásra akarta szánni, addig idén inkább újratervezik a költéseiket, és elhalasztják a nem létfontosságú kiadásaikat. „Valószínűleg a nyaralások fogják megszenvedni az emelkedő költségeknek a hatását” – fogalmazott Dandé Imre.

Hozzátette: a prioritások megváltozása más területeket is érint: míg tavaly a válaszadók 15 százaléka tervezett gépjárművásárlást, addig idén ez az arány már csupán 5 százalék – a válaszok alapján.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×