A lapnak Bittera Réka, a szabadúszóplatformot működtető Briefly társalapítója és ügyvezetője elmondta: vannak, akik elvesztették az állásukat és kényszerből vállalnak ebben a formában munkát, mások az új lehetőségek és a kötetlenség miatt választották a szabadúszást, és nem akarnak visszamenni a korábbi irodákba, illetve másodállásként vállalnak projekteket.
A járvány alatt home office-ba kényszerült munkavállalók megmutatták, hogy nagyon sok munka távolról is tökéletesen elvégezhető, így sok vállalat elkezdett lazábban tekinteni a munkavégzés helyére, és nyitott a szabadúszók felé.
A szakember tájékoztatása szerint nagy változás a szabadúszópiacon, hogy másfél éve még szinte egyáltalán nem kerestek szabadúszó projektmenedzsereket, ma annál inkább. De van kereslet közösségimédia-menedzserre, továbbá szakemberekre kreatív területeken és a tartalomgyártás terén, legyen szó grafikusról vagy szövegíróról. Több ezer ember hiányzik a marketing- és reklámpiacról, ez is elősegíti a szabadúszók foglalkoztatását.
"A szabadúszók zöme tapasztalt szakember, muszáj a legjobbnak lenniük, különben egy-két megbízás után nem jutnának munkához. Változó, hogy ki hány projektet vállal egyszerre. Nagy általánosságban nagyjából a dupláját keresik szabadúszóként, mint alkalmazottként, de nem többet dolgoznak, hanem hatékonyabban" - mondta Bittera Réka.
Szakmai becslések szerint Magyarországon
nagyjából százezren dolgozhatnak szabadúszóként, vagyis a foglalkoztatottak 2,5 százalékát teszik ki.
Arányuk 8,8 százalékos a felsőfokú végzettségűek körében. Számuk a következő években jelentősen bővülhet a jelenlegi tendenciákból következően, és egyre több vállalat bízhatja meg őket egy-egy munkával alkalmazottak felvétele helyett - olvasható a Világgazdaság cikkében.