Hozzátette, hogy a vezetői pozíciókra már elindult a nemzetközi toborzó kampány nyolc országban, valamint a nemzetközi szaksajtóban. Első körben 100 vezetői pozícióra lehet jelentkezni az erre a célra kialakított online felületen, illetve fejvadász cégeken keresztül. Az indulás óta több mint 8 ezren nézték már meg az oldalt. Második körben a vezetők alatti beosztotti munkakörökre írnak ki pályázatot augusztus második felében.
Alapvetően a Mol-csoporthoz tartozó nemzetközi szakemberek részvételére számít az olajvállalat, de akár kívülről érkező nemzetközi elismert szakemberek is helyet kaphatnak az új irányító szervezetben. Cél a csoporton belüli tudás jobb kihasználása - mondta a szóvivő, példaként említve a horvát magas szintű bányászati tudást, amit adott esetben Kazahsztánban vagy Oroszországban is hasznosíthat a cégcsoport.
A Mol fennállása óta az eddigi legnagyobb szervezeti átalakulást azzal indokolta, hogy a Mol már nem csak magyar cég, sokkal inkább nemzetközi, amit az is alátámaszt, hogy árbevételének a fele nem Magyarországról származik.
Úgy érezzük, hogy mára a Mol "belenőtte magát" abba, hogy egy első osztályú, európai energetikai vállalat legyen mind méretét, mind működését tekintve, és ehhez meg kell találni a megfelelő szervezeti formát is - fejtette ki a szóvivő.
Úgy vélte, hogy Budapest régiós üzleti jelentősége is emelkedhet azáltal, hogy itt jön létre a térség egyik legnagyobb vállalatának a központja.
A csoporton belüli eddigi Mol Nyrt. központú irányítás helyett egy hármas tagozódás jön létre. A budapesti központi szervezet alatt lesznek az úgynevezett zászlóshajó társaságok - ezek a Mol Magyarország, a horvát INA, az olasz IES és a szlovák Slovnaft -, amelyek megerősödnek, nagyobb döntési szabadságot és nagyobb felelősséget kapnak. Alájuk tartoznak majd a kisebb helyi vállalatok, így például a Mol Magyarország felügyeli majd egyebek közt a román, szlovén és szerb leányvállalatokat - mondta el a szóvivő.
Tájékoztatása szerint a legfelsőbb szintű vezetőktől lefelé szinte minden csoportszintű vezetői pozíciót meghirdet a Mol. Ez azt is jelenti, hogy az újonnan létrejövő pozíciók mellett a meglévőket is újra megpályáztatják, vagyis a jelenlegi vezetőknek is újra kell pályázniuk saját pozíciójukra. Szollár Domokos megjegyezte, hogy neki is újra kell pályáznia a nemzetközi kommunikációs posztra.
Hozzátette, hogy az átalakulással a vállalati létszám jelenlegi szintje nem emelkedhet. A cél azonban nem az elbocsátás, hanem az, hogy az újonnan létrejövő nemzetközi pozíciókat megfelelő emberekkel töltsék fel. A cégvezetés azt várja, hogy a menedzsment "sokszínűsödésével" új minőség, új szemlélet jön létre a vállalati kultúrában, irányításban, és egyúttal beindul a multinacionális cégekéhez hasonló, cégcsoporton belüli karrier rotáció.
Grúziai választás - megtörtént a szavazatok újraszámlálása