Barcza György a Népszabadságban megjelent információról azt mondta, hogy a sztrádák eladásával a kormánynak sikerülne a költségvetés kiadási oldaláról nagyjából 300 milliárd forintot "eltüntetnie".
Feltehetően ez a tranzakció megoldaná azt a vitát Magyarország és az Európai Unió között, hogy az autópálya-építés költségeit, hol kell elszámolni. Ha ez nem sikerül, akkor a büdzsé kénytelen lesz ezzel az összeggel növelni a büdzsé hiányát - tette hozzá.
Az elemző szerint a pénz a költségvetés bevételi oldalán nem jelenhet meg; a privatizációs bevételeket ugyanis nem lehet így elszámolni.
Hozzáfűzte: a privatizációból származó bevétel révén kevesebb állampapírt kellene kibocsátani.
Barcza György közölte: a hírek szerint tervezett tőzsdei értékesítés időigényes folyamat. Ennél könnyebb lenne egy nagy cégnek eladni az autópályákat üzemeltető részvénytársaságot, de a vételár így valószínűleg alacsonyabb lenne.
A "családi ezüst" eladása csak egyszeri bevétel, amely csak a tranzakció évében jelentkezik - figyelmeztetett az elemző.
A BÉT vezérigazgatója támogatja az ötletet
Az autópályák tőzsdére vitelének tervéről semmilyen hivatalos információt nem kapott a Budapesti értéktőzsde de az ötlet jó - mondta a BÉT vezérigazgatója.
Horváth Zsolt az elképzelést azért tartja jónak, mert általa bővülhetne a tőzsde kínálata, valamint átláthatóvá válna az autópálya-finanszírozás és -működtetés.
Elmondta: a várható befektetői érdeklődést nehéz ma megjósolni, mert arról, hogy a tőzsdére vitel milyen konstrukcióban és hogyan valósulna meg, nem tudni.