Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A BKV Zrt. új Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú buszai a járművek forgalomba állítása alkalmából tartott rendezvényen a társaság dél-pesti telephelyén 2020. január 20-án.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Kiss Ambrus: nem akarunk mindenből pénzt csinálni, nehogy zsibvásárrá váljon Budapest

A fővárosnak az elmúlt három évben 1,8 milliárd forint bevétele volt a BKV felületein elhelyezett reklámokból, de nem akarnak zsibvásárt csinálni Budapestből. Így reagált Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes arra a sajtóhírre, hogy akár 6-7 milliárd forintot is veszíthet a főváros a reklámtender kiírásának elhúzódása miatt.

Budapest csődközeli helyzetben van, miközben milliárdoktól esik az elhibázott BKV-reklámtender miatt – ezt a bírálatot már többször, legutóbb pár hete – is megfogalmazta a fővárosi Fidesz. Sajtóhírek szerint az elmúlt években akár 6-7 milliárd forint bevétele is lehetett volna Budapestnek ebből a forrásból.

Az általános főpolgármester szerint azonban a fenti érvelés nem állja meg a helyét. Kiss Ambrus az InfoRádiónak nyilatkozva emlékeztetett, jelenleg is vannak reklámok a BKV felületein, amiből az elmúlt három évben 1,8 milliárd forint bevétele származott a fővárosnak. Mindenből azonban nem kívánnak pénzt csinálni, nehogy zsibvásárrá váljon a város, és ne túlzott reklámszennyezésben kelljen a budapestieknek közlekedniük – fogalmazott a politikus.

A reklámtender kiírását ráadásul más is késlelteti. Kiss Ambrus elmondása szerint a Fővárosi Önkormányzat továbbra is egy nagy fokú buszcserében gondolkodik EU-s forrásokból, az ilyen járművek viszont a fenntartási időszakban nem lehetnek reklámhordozók. Vagyis részben ezzel is magyarázható, hogy miért várnak azzal, hogy milyen új reklámtendert írjanak ki.

A főpolgármester-helyettes hozzátette: a fővárosi Fidesz által nehezményezett reklámtender – amit végül nem kötöttek meg a konkrét nyertessel – 2011-ben került kiírásra és csak 2019-re lett volna eredménye, ha az új városvezetés nem állítja meg a folyamatot. „De ebben van egy érdemi vita, amit le kell folytatnunk, akkor is, ha emiatt látszólag pénztől esik el a BKV.” Kiss Ambrus úgy véli, egyébként sem ezért alulfinanszírozott a közösségi közlekedés.

A főpolgármester-helyettes szerint jogszabályi változások várhatók az óriásplakátok és gigaposzterek kapcsán, így annak végleges tartalmát is meg szeretnék ismerni. Valamint a villanyoszlopok reklámfelületeinek értékesítése jelenleg is zajlik, a piac ez iránt mutatott aktivitása szintén iránymutató lehet a közlekedési vállalat reklámhelyei kapcsán – tette hozzá.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor lehet majd kiírni a BKV reklámtenderét, de Kiss Ambrus szerint az így várható bevétel sem lenne arányban azzal az összeggel, amelyre a fővárosnak szüksége lenne.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×