eur:
404.81
usd:
375.22
bux:
76478.67
2024. november 7. csütörtök Rezső
Nyitókép: police.hu

Nincs kegyelem a túlsúlyos gépszörnyeknek

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közúti ellenőrei tavaly 179 olyan járműszerelvényt tartóztattak fel, amelyek több járművet vonatva szabálytalanul haladtak a hazai közutakon. Ezek az úgynevezett horrorkaravánok közlekedésbiztonsági szempontból rendkívüli kockázatot jelentene.

A horrorkaravánok vezetői jellemzően Nyugat-Európában felvásárolt, gyakran üzemképtelen használt autókat juttatnak el a keleti célországokba úgy, hogy egyszerre több járművet szállítanak egymás mögé kapcsolt pótkocsikon – magyarázta az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára hozzátéve, hogy ezek az egymás mögé, vagy egymásra felpakolt, nem megfelelően rögzített járműszerelvények súlyosan veszélyeztetik a közlekedés biztonságát

Érsek István kiemelte: a tárca ellenőrzési tapasztalatai azt mutatják, hogy a közlekedésbiztonságot veszélyeztető, túlterhelt járművek közlekedéséből származó szabálytalanságok nem csak a nagyobb járműveknél történnek, gondolva itt például a kamionokra vagy az autóbuszokra, hanem a kisebb méretűeknél is. Ezek általában olyan személygépkocsik, melyek maguk mögött húznak valamilyen vontatmányt, amin használt járműveket szállítanak, ráadásul gyakorta kettő-hármat is. Sőt, olyanra is volt már példa, hogy az utánfutóra, illetve a pótkocsira felrakott járműnek a belsejében is volt egy másik jármű – jegyezte meg helyettes államtitkár.

Érsek István emlékeztetett, tavaly január végén lépett hatályba az az előírás, ami új járműkategóriákra terjesztette ki a szabálytalan vontatást végző, műszakilag nem megfelelő, túlsúlyos és túlméretes járműszerelvények ellenőrzésének és szankcionálásának lehetőségét. Így egy éve már akár 500 000 forintos közigazgatási bírság is kiszabható ezekre a szállítmányozókra. A politikus kiemelte: a túlsúlyos járműszerelvények komoly közlekedésbiztonsági veszélyt, illetve kockázatot hordoznak magukban, miután ezek esetében totálisan megváltozik az autó vezetéstechnikai jellemzője: más lesz a féktávolság, de akár a kanyarodás is. Ráadásul könnyebben is felborulnak, és könnyebben is beleszaladhatnak egy másik járműve. „Vannak sajnálatosan ilyen balesetek” – jegyezte meg.

2021 februárjától a rendőrség és a közlekedési hatóság a pénzbírság mellett vissza is tarthatja ezeket a járműveket, elveheti a rendszámokat és a forgalmi engedélyüket. A továbbhaladás kötelező feltétele a bírság megfizetésén túl a közlekedésbiztonságot veszélyeztető állapot megszüntetése – összegezte az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor az EPC-csúcs után: a világ gyorsabban fog megváltozni, mint gondoltuk

Orbán Viktor az EPC-csúcs után: a világ gyorsabban fog megváltozni, mint gondoltuk

A magyar miniszterelnök beszédével kezdődött és az Albániának mint következő helyszínnek történő átadással zárult az Európai Politikai Közösség (EPC) budapesti csúcstalálkozója. Ezután egy informális vacsorára kerül sor, amelyen természetesen tovább folytatódnak az egyeztetések, ahogy majd a pénteki uniós megbeszélésen is. Orbán Viktor reményei szerint az EU 27 országa péntek délutánra közelebb lesz egy mindenki számára elfogadható, Ukrajnával kapcsolatos megállapodáshoz.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×