eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Pexels.com

Személetes térképen az agglomerációs vasútfejlesztés lényege

Hol van ma legalább negyedórás szolgáltatási kínálat a vasúton és hol lenne, ha megvalósulna a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia minden eleme?

Az alább látható térképek minden szövegnél jobban összefoglalják, mi is a célja a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiának (BAVS), melyet a kormány a Budapest Fejlesztési Központ előkészítése nyomán tavaly decemberben fogadott el – írja Facebook-posztjában Vitézy Dávid.

Mint olvasható, a térkép mutatja, hogy ha megvalósulnak a stratégia fejlesztései, Budapesten és egy jókora zónában körülötte, Székesfehérvárig, Monorig, Vácig, Bicskéig egy egyenszilárdságú hálózat jön létre, ahol a vasúttal negyedóránként (vagy még sűrűbben) lehet utazni a belváros felé vagy vissza onnan. Ez már hasonlít arra a mobilitási szintre, amit a városi közösségi közlekedés nyújt, tehát az agglomeráció lakóinak is hasonló lehetősége lesz tömegközlekedéssel utazni, mint a fővárosiaknak, nem kell az egyéni autózást választaniuk – teszi hozzá a BFK vezérigazgatója, megjegyezve, hogy a térkép kizárólag a nagyvasútról szól, a HÉV-ekről nem.

A szolgáltatást kiterjeszti majd, hogy ahol szükséges, új megállók is létesülnek, és hangsúlyos a BAVS-ban a ráhordás lehetőségeinek fejlesztése is az agglomerációs vasútállomásokra, akár buszról, kerékpárról vagy magánautóról legyen szó: a BFK irányításával most indult meg több ezer B+R kerékpártároló és P+R férőhely tervezése, és más projektekben is készülnek ezek.

Másra is érdemes fölfigyelni

A 2-es, esztergomi vonalon például hiába vagyunk túl a kapacitásnövelő rekonstrukción, a vonal pesti, a Nyugatiba vezető szakaszán és persze magában a pályaudvaron is meg kell teremteni a lehetőséget több vonat fogadására ahhoz, hogy óránként négy vonat közlekedhessen itt is minden állomásról – folytatódik a bejegyzés. Hasonló a helyzet a hatvani vonalon (80a) is, a most záruló NIF-es nagy fejlesztés csak a Rákos és Hatvan közötti szakaszt érinti, ahhoz, hogy ezen a vonalon, illetve a Rákosnál kiágazó újszászi vonalon (120a) is elérhessük a negyedórás szolgáltatást, a Keleti pályaudvartól kezdve bővíteni kell a kapacitást a belső szakaszon is.

Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×