eur:
411.33
usd:
392.54
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Pexels.com

Személetes térképen az agglomerációs vasútfejlesztés lényege

Hol van ma legalább negyedórás szolgáltatási kínálat a vasúton és hol lenne, ha megvalósulna a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia minden eleme?

Az alább látható térképek minden szövegnél jobban összefoglalják, mi is a célja a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiának (BAVS), melyet a kormány a Budapest Fejlesztési Központ előkészítése nyomán tavaly decemberben fogadott el – írja Facebook-posztjában Vitézy Dávid.

Mint olvasható, a térkép mutatja, hogy ha megvalósulnak a stratégia fejlesztései, Budapesten és egy jókora zónában körülötte, Székesfehérvárig, Monorig, Vácig, Bicskéig egy egyenszilárdságú hálózat jön létre, ahol a vasúttal negyedóránként (vagy még sűrűbben) lehet utazni a belváros felé vagy vissza onnan. Ez már hasonlít arra a mobilitási szintre, amit a városi közösségi közlekedés nyújt, tehát az agglomeráció lakóinak is hasonló lehetősége lesz tömegközlekedéssel utazni, mint a fővárosiaknak, nem kell az egyéni autózást választaniuk – teszi hozzá a BFK vezérigazgatója, megjegyezve, hogy a térkép kizárólag a nagyvasútról szól, a HÉV-ekről nem.

A szolgáltatást kiterjeszti majd, hogy ahol szükséges, új megállók is létesülnek, és hangsúlyos a BAVS-ban a ráhordás lehetőségeinek fejlesztése is az agglomerációs vasútállomásokra, akár buszról, kerékpárról vagy magánautóról legyen szó: a BFK irányításával most indult meg több ezer B+R kerékpártároló és P+R férőhely tervezése, és más projektekben is készülnek ezek.

Másra is érdemes fölfigyelni

A 2-es, esztergomi vonalon például hiába vagyunk túl a kapacitásnövelő rekonstrukción, a vonal pesti, a Nyugatiba vezető szakaszán és persze magában a pályaudvaron is meg kell teremteni a lehetőséget több vonat fogadására ahhoz, hogy óránként négy vonat közlekedhessen itt is minden állomásról – folytatódik a bejegyzés. Hasonló a helyzet a hatvani vonalon (80a) is, a most záruló NIF-es nagy fejlesztés csak a Rákos és Hatvan közötti szakaszt érinti, ahhoz, hogy ezen a vonalon, illetve a Rákosnál kiágazó újszászi vonalon (120a) is elérhessük a negyedórás szolgáltatást, a Keleti pályaudvartól kezdve bővíteni kell a kapacitást a belső szakaszon is.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Történelmi támadás történt Ukrajna ellen? Megszólalt Vlagyimir Putyin - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

Történelmi támadás történt Ukrajna ellen? Megszólalt Vlagyimir Putyin - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

A tegnapi nap folyamán brit Storm Shadow cirkálórakéták csapódtak be Kurszk megyében, a támadást az ukrán légierő indította, átlépve ezzel egy újabb orosz "vörös vonalat." A fejleményekre válaszul az orosz vezetés állítólag tűzkészenlétbe helyezte néhány RSz-26-os interkontinentális ballisztikus rakétaindítóját (ICBM), elvileg nukleáris robbanófej nélkül. A nap folyamán egy ICBM-nek vélt rakétát ki is lőttek az orosz erők Dnyipró városára. Vlagyimir Putyin később közölte: valójában nem ICBM-et, hanem egy közepes hatótávolságú ballisztikus rakétát lőttek ki Ukrajnára. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború fejleményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×