eur:
394.08
usd:
368.38
bux:
66376.55
2024. április 25. csütörtök Márk

Sokszínűség, mint az elvárható minimum?

Fábián Ágnessel, a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatójával beszélgettünk az Egyenlítő Alapítvány és a Corvinus Egyetem közös kutatásáról, melynek eredményét a nemzetközi sokszínűség napján ismertették. A Henkel a kutatás egyik főtámogatójaként, a sokszínűség példaértékű elfogadásával és alkalmazásával is kitűnik a hazai gazdasági szereplők közül.

Nagy Beáta és Primecz Henriett, a Corvinus Egyetem professzorainak vezetésével elkészített kutatásban arra keresték a választ, hogy miért kerül kevesebb nő a felsővezetői pozíciókba, hol és hogyan vesznek el a tehetséges nők a kiválasztási folyamat során. A kérdések megválaszolása érdekében fejvadászokat és vállalati döntéshozókat kérdeztek meg kvalitatív interjúk során. A cél az volt, hogy feltárják a nemek egyenlőségét gátló mechanizmusokat, a nem tudatos, rejtett akadályokat. Ebben a tekintetben ez az első és egyedülálló ilyen kutatás a régióban.

Személy szerint önnek miért volt fontos, hogy a kutatás mögé álljanak?

Női vezetőként nagyon fontosnak tartom, hogy beszéljünk, tegyünk a nőkért. Azért álltunk szívesen a kutatás mögé, mert a Henkelnél, a sokszínűség, az egyenlőség és a befogadás olyan értékek, amelyek természetesek és amelyeket támogatunk.

Milyen szempontok mentén haladnak felvételi és kinevezési folyamataikban?

Az esélyegyenlőség hosszú évtizedek óta vállalati kultúránk alappillére, éppen ezért nálunk a kiválasztás alapja mindig is az adott pozícióra való szakmai rátermettség, tapasztalat és az emberi megfelelőség volt és lesz. Hiszem, hogy üzleti sikereinket nagyrészt annak köszönhetjük, hogy sokszínű csapattal dolgozunk, ahol a különböző látásmódok erősítik egymást. A magyarországi Henkelnél közel 40 százalékos a női vezetők aránya, a top managementen belül pedig pontosan 50 százalék.

Önök milyen karrierlehetőségeket adnak a következő generációknak és most a cégben dolgozó nőknek?

Számos példát tudnék felsorolni. A Henkel üzleti szempontból is sokszínű, három üzletágunk van, fogyasztói és ipari szegmensben is jelen vagyunk. Már ebből adódóan is kiváló lehetőség nyílik a vertikális és horizontális karrierutak építésére női és férfi kollégáink számára egyaránt. Úgy gondolom, hogy manapság a gyermekvállalás sem lehet akadálya a karrierútnak. A kismama dönti el visszatérésének időpontját és módját, biztosítjuk számára a fokozatosságot és a megfelelő szintű pozícióban történő foglalkoztatást.

Mire büszke leginkább azok közül, amit a Henkel tesz az egyenlő esélyekért?

A kiterjedt CSR-tevékenységünkre, mely során a nehéz helyzetű társadalmi csoportok támogatását célozzuk. Külön öröm, hogy ebben munkavállalóink is kiveszik a részüket, és számtalan kezdeményezéssel pénzt, termékadományt, tudást és esélyt adhatunk a rászorulóknak alapítványokon keresztül.

Visszatérve a kutatásra, az eredményeket látva, mi volt a leginkább meglepő eredmény az ön számára?

A társadalomban még mindig sok olyan stigma van, melyeket fel kell oldanunk, és ebben sok esetben elsősorban nekünk, munkáltatóknak kell lépnünk, ezért is nagyon hasznosnak és hiánypótlónak találom a Whitepaper ajánlást, mely pont ezekre adhat megoldást.

A saját vezetői életútját nézve, mit gondol, ma nehezebb vagy könnyebb a fiatal női vezetőknek?

Bízom benne, hogy általánosságban is azt mondhatom, hogy egyre könnyebb. A vállalatunknál mi is tudatosan figyelünk és teszünk annak érdekében, hogy bátorítsuk a nőket is. Rengeteg online képzést biztosítunk munkatársainknak, melyeknek kb. 15 százaléka kifejezetten a női karrierépítésről szól. Minden lehetőség adott tehetségeink számára, hogy megmutassák magukat, projektfeladatokat, kihívásokat kapnak, támogatjuk a fejlődésüket. Saját magam is szívesen vállalok mentorálást, és örülök, amikor tapasztalataimmal segíthetem a jövő női vezetőit.

Sok kutatás van már arról, hogy a sokszínűbb vezetéssel rendelkező cégek pénzügyi eredményei, innovációs sikerei jobbak, mint a homogén vezetéssel rendelkező cégeké. Ön mit lát és tapasztal?

Határozottan egyetértek az állítással. Látni kell és el kell fogadni azt, hogy a nyitott, sokszínű, befogadó vállalati kultúra az egyik fő kulcsa annak, hogy egy vállalat sikeresen működjön.

Támogatott tartalom

A cikk megjelenését az Egyenlítő Alapítvány támogatta.

Címlapról ajánljuk
Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

A platform jelenleg a legnépszerűbb a fiatalok körében, és amellett, hogy rengeteg időt töltenek el rajta, a megjelenő tartalmak jelentős befolyással vannak a felhasználókra politikailag is. A meghozott törvény arra kényszeríti a kínai vállalatot, hogy amerikai kézbe adja tengerentúli leányvállalatát, ám az államvezetés úgy is dönthet, hogy titkos technológiává nyilvánítja az algoritmust, így viszont 170 millió felhasználó maradhat hoppon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Reggel az ázsiai tőzsdéken kedvező hangulatban telt a kereskedés, ezt követően azonban Európában és Amerikában is elfogyott a lendület délutánra a tőzsdéken. Az üzemanyagárakról szóló bejelentést követően is erős a Mol, az olajcég árfolyama  2 százalékos pluszban zárt. Amerikában kis mértékű, vegyes irányú elmozdulás volt látható. Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×