INFORÁDIÓ 
2019. augusztus 24. szombat
Bertalan

tarlós istván

palkovics lászló

ferihegyi út

Budapest, 2013. augusztus 7. Feltorlódott járművek a ferihegyi gyorsforgalmi úton 2013. augusztus 7-én, ahol négyen megsérültek, amikor egy személygépkocsi több járműnek is nekiütközött. A baleset összesen kilenc gépkocsit érintett. MTI Fotó: Mihádák Zoltán

Elmondta a főpolgármester, mikor újul meg a ferihegyi gyorsforgalmi út

Infostart / MTI

A közfejlesztési tanács napirendjén szerepel a repülőtérre vezető gyorsforgalmi út megújítása, és folyik a repülőtér kötöttpályás megközelítésének vizsgálata is.

Közös sajtótájékoztatón beszélt a repülőtérrel kapcsolatos ügyekről Tarlós István és Palkovics László. A főpolgármester elmondta, a gyorsforgalmi út várhatóan a következő önkormányzati ciklusban újul majd meg.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy folyik a repülőtér kötöttpályás megközelítésének vizsgálata is.

Két koncepció van: az egyik a meglévő vasúti infrastruktúra használatával érné el a repülőteret, a másik egy közvetlen, direkt megközelítés.

A sajtótájékoztatón bejelentették, hogy augusztustól bevezetik az éjszakai repülési tilalmat Budapest felett éjfél és hajnali öt óra között, a mélyalvási időszakban. Ezt azt jelenti, hogy ebben az időben tervezetten nem szállhatnak majd fel és le repülőgépek a Liszt Ferenc-repülőtéren.

Palkovics László közölte, hogy a döntésnél a repülés biztonsága elsődleges követelmény volt. Van ugyanakkor egy sor repülésbiztonsági és nemzetközi kötelezettség, amely szerint bizonyos helyzetekben a korlátozástól függetlenül leszállási lehetőséget kell biztosítani.

A miniszter arról is beszélt, hogy az átlagos három éjszakai manővert nullára szeretnék csökkenteni.
Szankcióként zajvédelmi díjat vezetnek majd be, az érintett lakosság számára pedig újból meghirdetik az ablakszigetelési programot.

Ha a zajszint meghaladja a határértéket, akkor azért az adott légitársaság felelősséggel tartozik.

A szankciókból befolyó összegeket részben a zajmonitorrendszer fejlesztésére, nagyobb részben pedig a lakossági zajszigetelési programra fordítják.

Palkovics László kitért arra is, hogy a Közlekedéstudományi Intézet és a Budapest Airport mérései egymásnak megfeleltek, de azt is megállapították, hogy bizonyos zajmérő helyeket át kell helyezni.
Szeretnék azt is, hogy a Budapestre repülő légitársaságok lehetőség szerint olyan gépeket használjanak, amelyeknek a zajterhelése kisebb. Ebben a Wizzair élen jár, hiszen a legutóbb átadott flottájának gépei fele akkora zajt produkálnak, mint a korábban általuk használt gépek - tette hozzá Palkovics László.

A miniszter szerint a megállapodás a budapestiek érdekei mellett Magyarország gazdasági érdekeit is szolgálja, hiszen olyan mértékben nem limitálták a repülőgépek forgalmát, hogy annak erre hatása lenne.


A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) kutatóhálózatára vonatkozó kérdésekre válaszolva elmondta: a kormány azt gondolja jónak, hogy a kutatóhálózat ne az MTA-n belül, hanem más módon működjön, és a kutatóhálózatot irányító testületbe fele-fele arányban delegáljon tagokat az akadémia és a kormány. Ehhez a struktúrához és ehhez az arányhoz ragaszkodik - mondta.

Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018