Átadták szombaton a 3-as metróvonal felújított északi, az Újpest-központ és Dózsa György út közötti szakaszát.
Tarlós István főpolgármester az átadáson azt mondta: a 3-as metró felújítása mérföldkőhöz érkezett, az északi szakaszon, az Újpest-központ és a Dózsa György úti állomások között véget értek a kivitelezési munkák. A hetekig tartó ellenőrzések és próbafutások sikerrel zárultak - tudósít a távirati iroda.
Az M3-as metró felújított pályaszakaszának átadásakor Tarlós István főpolgármester bejelentette, végzik a Liebherr moduláris klímarendszer vizsgálatát,
úgy tűnik, mégis megoldható a légkondicionálás a hármas metrón, hogy mikor, nem tudni.
Kiderült: van, ahol új mozgólépcsők vannak, a Dózsa György úton is épül felvonó. Minden állomás akadálymentes lesz, az Árpád hídi megállónál is lesznek új liftek. A vakok és gyengénlátók közlekedése is könnyebb lesz az új jeleknek és tájékoztatásnak köszönhetően.
A felújítás a déli szakaszon folytatódik a Népliget-Kőbánya-Kispest állomás között április 6-án, a vonal középső szakaszát ezután újítják fel.
Tarlós István maga egyébként még nem látta a kész állomásokat, de - mint az a hvg.hu tudósításából kiderül -
a Lehel téren száll le először, hogy sonkát vegyen a piacon.
A felújított szakaszon szombat délután egy órától utazhatnak az utasok.
Háttér
A több mint 17 kilométer hosszú 3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere, munkanapokon átlagosan 500 ezernél többen utaznak rajta. Ez több, mint az egész országos vasúti hálózat forgalma. A metróvonal 1970 és 1990 között épült meg, és a jelenlegi rekonstrukció megkezdéséig semmilyen komolyabb felújításon nem esett át.
A 3-as metró északi szakaszán a kivitelezési munkák 2017. november 6-án kezdődtek meg. A felújítás során minden rendszerre kiterjedő korszerűsítést, akadálymentesítést, valamint építészeti átalakítást végeztek. A felújítás során mintegy 6000 négyzetméter új falburkolat készült, körülbelül 7500 négyzetméter járófelület újult meg, valamint mintegy 8000 négyzetméter mennyezetet, álmennyezetet építettek. Több mint 500 digitális, illetve statikus utastájékoztató táblát helyeztek ki és 650 új hangszóró kapott helyet. Az állomások utastereibe az utasbiztonság növelése érdekében körülbelül 170 kamerát építettek be.
Egy 2016-os kormányhatározat alapján a projekt támogatási összege 137,5+80 milliárd forint volt, csak az uniós támogatás összege végül 172 milliárd forintot tett ki.
A déli szakasz várhatóan 2020 harmadik negyedévére újul meg, és ezt követően kezdődik majd a középeső szakasz korszerűsítése. Ez 2022 közepén, végén fejeződhet majd be.