eur:
409.4
usd:
375.88
bux:
74495.66
2024. november 5. kedd Imre
Nyitókép: Pixabay.com

Mire van szükség egy jól működő kisvállalkozáshoz?

Az első generációs vállalkozók többsége, ha az utódja nem viszi tovább, nem biztosítja cége jövőjét – vélekedett a Széchenyi Tőkebefektetési Alap vezérigazgatója. Csuhaj V. Imre az InfoRádiónak elmondta: a vállalkozások fejlesztéséhez olyan alapvető dolgok is kellenek, mint egy működő honlap vagy egy végiggondolt marketing stratégia.

A rendszerváltás környékén alakult magyar kis és közepes vállalkozásoknál már jelen van a generációváltás problémája – mondta Csuhaj V. Imre. A nyolcvanas-kilencvenes években kis- vagy egyéni vállalkozásba kezdő első generációsok mára nyugdíjas korba értek, és szeretnének pihenni és továbbörökíteni a cégüket.

„Ki lesz az örökös? Tovább tudják-e folytatni? Nem szűnnek-e meg a gazdasági kapcsolatok?”

– sorolta a bennük felvetődő kérdéseket a Széchenyi Tőkebefektetési Alap vezérigazgatója.

Csuhaj V. Imre elmondta: tapasztalataik szerint gyakran előfordul, hogy a család tudatosan felkészítette a gyermeket vagy unokát a családi vállalkozás továbbvitelére. A vállalkozások jelentős részénél – a szakértő szerint legalább a felénél – azonban ez nincs elrendezve. Hozzátette: lehet, hogy a generációváltásnál a formát, a stratégiát és sok minden mást is meg kell változtatni.

A tőkebefektetési alap vezérigazgatója szerint a magyar vállalkozók szeretik fizikailag is az utódaikra hagyni a céget, ám sok esetben nem biztosított, hogy az örökös is tovább vinné a vállalkozást.

„Meg kell találni ehhez a megfelelő formát, és sokszor a Kft. nem megfelelő forma, lehet, egy részvénytársaság alkalmasabb”

– fogalmazott.

Csuhaj V. Imre hozzátette: azt is meg kell tervezni, hogy az alapító tulajdonos generációváltás esetén hogyan lép ki fokozatosan egy vállalkozásból.

Mi kell egy jó vállalkozáshoz?

Egy magyarországi kis- és középvállalkozás indításához és optimális fejlődéséhez szükségesek a megfelelő intézményes és oktatási keretek – hangsúlyozta a szakértő. A képzések kialakításához együtt kell működnie például a NAV-nak és az egyes nemzetgazdasági és hitelprogramoknak – magyarázta.

Egy már működő kisvállalkozás esetében fontos, hogy a pénzügyi folyamatok racionálisan legyenek megszervezve, és hogy

"a menedzsment professzionalizálódjon”

– emelte ki Csuhaj V. Imre. A kisvállalkozások nagyon sokszor a piacra kerülés mikéntjével, a marketing- és sales-feladatok kezelésével is küzdenek. „Ezeket a tudásbeli hiátusokat kell megváltoztatnunk. Hogyha ezek működnek, továbbléphetnek egy középvállalkozás irányába” – vélekedett a szakértő.

A Széchenyi Tőkebefektetési Alap vezetője hangsúlyozta: a piacszerzéshez először minden vállalkozásnak a saját portáján kell rendet teremtenie. Mint mondta: ahhoz, hogy a céget és vezetőjét komolyan vegyék, honlapra, megfelelő kapcsolatrendszer kiépítésére és jó értékesítőkre, valamint kiváló marketingstratégiára van szükség.

„A tanácsadó alkalmazása nem szégyen”

– hangsúlyozta a szakmai segítségkérés fontosságát.

A magyar gazdaság fejlődését az segítheti, ha a vállalkozók hisznek abban, hogy a magyar gazdaság jó pályán van – mondta Csuhaj. V. Imre, hozzátéve: nagyon fontos a munkaerőpiaci helyzet, ám a vállalkozások többsége ezt nem érzi napi problémának.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Amerika választ: így szavaznak most az Egyesült Államokban

Az Amerikai Egyesült Államokban november 5-én, kedden zárul az elnökválasztás, a legtöbb tagállamban ugyanis már hetek óta lehet szavazni. A választási rendszer egyik különlegessége, hogy nem közvetlenül az elnökjelöltekre szavazhatnak, hanem államonként eltérő számú elektort választanak, akik végül döntenek az elnök személyéről. Ez azt is jelenti, hogy nem feltétlenül az lesz a következő elnök, akire országosan a legtöbb szavazat érkezett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×