A GfK Hungária adatai szerint Magyarországon a karácsonyi bevásárlási szezon évről évre gyengülő trendet mutat, és előreláthatólag az idei ünnepre is rányomja majd a bélyegét a gazdasági recesszió - mondta a GfK Hungária szektormenedzsere, aki hozzátette: a forgalomnövekedés mértéke idén elmarad az előző évben mért szinttől.
Kovács Krisztina hangsúlyozta: az idei harmadik negyedévtől kezdve a vásárlók főleg az olcsóbb és az üzletek úgynevezett sajátmárkás termékeit keresik.
Elmondta: várhatóan idén egy család átlagosan 30 ezer forint körül költ karácsonyi ajándékokra. A legkeresettebb termékek a ruházati cikkek, a könyvek, a játékok és a kozmetikai termékek. Ugrásszerűen nőtt azok száma, akik a vásárlás előtt átnézik a kereskedők szórólapjait, akciós kínálatait - fűzte hozzá.
A GfK kutatásából az is kiderült, hogy egy osztrák család átlagosan 390 eurót, vagyis több mint 100 ezer forintot költ ajándékokra, és a háztartások csak 15 százaléka gondolja azt, hogy idén a recesszió miatt kevesebbet tud áldozni a karácsonyra.
Hanganyag: Gál Ildikó