György István az InfoRádió Aréna című műsorában arról beszélt, hogy a jövőben szétválasztanák a kötöttpályás- és a buszközlekedést. Erre azonban már csak a következő önkormányzati ciklus első felében kerülhet sor - tette hozzá. György István kifejtette, hogy a buszjáratok harmada maradna a BKV-nál, a többit külső cégek látnák el, növelve a versenyhelyzetet és a szolgáltatás színvonalát.
Bár a kötöttpályás közlekedésben szűkebb a mozgástér a verseny kialakítására, vannak olyan modellek, amelyekre György István szerint mégis van lehetőség.
A városüzemeltetés struktúrájának átalakításával, a közösségi közlekedés intézményrendszerének átszervezésével - a fejlesztések dacára is - reálértékben a korábbi összeg 95-97 százalékra csökkent a terület forrásigénye, ami a hatékonyabb működtetésnek köszönhető - emlékeztetett a fideszes politikus.
Jelezte, az 1-es, a 3-mas és a budai fonódó villamos vonalára az uniótól kapott 110 milliárd forintos támogatást 2015-ig fel kell használni, ezért kellett egyszerre több nagy programot is megkezdeni a városban.
Az Aréna teljes műsorát meghallgathatja, ha ide kattint.
Hanganyag: Hlavay Richárd