A képek elemzése segítheti annak megértését, hogyan és hol tárolja agyunk az információkat, hogyan szerveződik tudásunk. A kutatás elvezethet a nyelvi rendellenességek és a tanulási nehézségek jobb kezeléséhez is - számolt be a kutatásról a Science című szaklapban Tom Mitchell, a Carnegie Mellon Egyetem munkatársa, a tanulmány vezető szerzője.
Számítógépüket kilenc önkéntes egyetemistával kalibrálták, akik 58 különböző szóra gondoltak, miközben agyuk aktivitásáról jelen idejű felvételt készítettek MRI-vel. Egy-egy szó megmutatásakor az önkéntesek feladata az volt, hogy képzeljék el a hozzá tartozó tulajdonságokat, majd az így előállt képeket "átlagolták" a kutatók, és hozzárendelték az adott szóhoz.
A számítógép programja segítségével azokat a különbségeket is megtalálja, melyek az emberi szemnek alig észrevehetőek. Miután mind az 58 szó képét megtanulta a számítógép, két új szót vezettek be a kutatók.
Ezek a zeller és a repülőgép voltak. Megkérdezték a gépet, mikor, melyiket mutatják az önkénteseknek, és ezt a számítógép helyesen választotta ki.
Következő lépésként az összetett kifejezések felismerését vizsgálják - mondta Mitchell. Azt keresik, jelentkezik-e meghatározható különbség az agyi aktivitásban például a "nyúl", a "gyors nyúl" vagy az "aranyos nyúl" kifejezések elképzelésekor.
Nem használt a sokkoló a késes tinédzser ellen, agyonlőtték