Az Aéroptere nevet viselő új francia ekranoplán kifejlesztésére több mint 120 millió forintnyi összegű támogatást kapott a Focus 21 nevű cég a francia kormánytól, és azt remélik: három éven belül elkészülhet a prototípus.
Az ekranoplán közvetlenül a vízfelszín (esetleg sima földfelszín, vagy hó) felett, a párnahatást hasznosítva repülő speciális légi jármű. A párnahatás lényege az, hogy közvetlenül a felszín felett haladva a repülőgép szárnyán keletkező felhajtóerő nő, a légellenállás pedig csökken.
A természetben ezt a jelenséget használják ki a pelikánok is, amikor a vízfelszín felett siklanak.
Az új járműben tervezői különösen az üzemanyagárak folyamatos emelkedése miatt látnak fantáziát, az Aéroptere fogyasztása ugyanis viszonylag alacsony, és így például komoly versenytársa lehet a légitársaságoknak az áruszállításban.
Az első hasonló elven működő járműveket az oroszok fejlesztették ki az 1970-es és 80-as években, de az utóbbi időszakban amerikai védelmi cégek és az üzleti szféra is meglehetősen sokat invesztált különböző ekranoplán-projektekbe.
Ezért állt le a Déli pályaudvar