eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Az 52. Kékszalag Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye Balatonkenese közelében 2020. július 30-án.
Nyitókép: MTI/Varga György

Elrajtolt Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye, az 53. Kékszalag

A Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára szerint az időjárás megnehezíti a versenyzők dolgát.

35 különböző hajóosztályban és értékelési csoportban, 556 egység nevezett az idei 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra, köztük 14 külföldi hajó. A klasszikus egységek hét osztályban neveztek, mintegy 55 hajóval, az abszolút elsőségért pedig összesen 15 hajó verseng majd a Nyílt Többtestű Osztályban, az az a katamaránok között – ismertette az InfoRádióban Holczhauser András.

A Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára arra is kitért: miután a Kékszalag mára már egy fesztiválra nőtte ki magát, számos kulturális és gasztronómiai program egészíti ki a vitorlásversenyt. A csütörtök reggeli startot megelőzően három nézői hajó is kifutott, melyek körülbelül két órán át fognak együtt haladni a mezőnnyel, délután pedig már az első befutókat fogják várni, 17 órától egészen éjfélig a balatonfüredi SpiccBistróban. Holczhauser András hozzátette: pénteken egy partközeli gyorsasági versenyre, szombaton pedig a 14. Kékpántlika fregattára is sor kerül, ami az ifjúsági versenyzők túraversenye, és a balatonfüredi móló közelében kerül megrendezésre.

A Kékszalag díjkiosztója, és azt azt követő zárórendezvény szombaton 18 órától tekinthető meg a balatonfüredi Gyógy téren.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint gyenge szélben versenyez majd a mezőny. A rajt idején még mérsékelt északnyugati szél volt, amely már a délelőtt folyamán gyengül, és a déli óráktól a tavi cirkuláció lesz a meghatározó. Az esti órákban sokfelé teljesen leállhat a légmozgás – hívták fel a figyelmet. A meteorológiai szolgálat szerint pénteken és szombaton is főként a helyi hatások alakítják majd a gyenge, vagy mérsékelt légmozgást.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg. A hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével, majd pedig Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.

Tavaly egy rendkívül szélcsendes versenyen a Vándor Róbert vezette RSM2 katamarán nyert 17 óra 52 perc 57 másodperces idővel. A versenycsúcsot a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty, egy kétárbócos, magyar fejlesztésű katamarán tartja, amely 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt ért célba. A legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas nyerte meg Kékszalagot.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Életveszélyes helyzetekről, a hullámok nagyságáról, a pihenési lehetőségekről, a tervezett sodródásokról, a magával vitt élelmiszerekről, illetve a szükséges kalória- és alvásmennyiségről is beszélt Rakonczay Gábor extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője az InfoRádió Aréna című műsorában. Arra is felelt, hogy mi választja el az építő egyedüllétet a pusztító, romboló magánytól, s hogy miért vitt magával olvasni könyveket az óceán közepére.

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Valódi támogatást adnak vagy függőségbe taszítanak? – Csendes forradalom zajlik a nemzetközi segélyezés terén

Valódi támogatást adnak vagy függőségbe taszítanak? – Csendes forradalom zajlik a nemzetközi segélyezés terén

A nemzetközi segélyezési rendszer már régóta válsággal küzd, működésével sem a donorok, sem a kedvezményezettek nem elégedettek. Miközben a donor országok azt tapasztalják, hogy a segélyek nem hozzák a várt tartós eredményeket, addig a kedvezményezettek sokszor függőségbe, segélycsapdába kerülnek. Emiatt a segélyezésről szóló szakirodalomban több évtizede gyökeret vert az aid exit koncepció, vagyis a segélyezés fokozatos kivezetése a humanitárius és sürgősségi segélyek kivételével. Kérdés, mennyire megvalósítható ez a koncepció.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×