eur:
411.19
usd:
392.62
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A győztes Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője ünnepel a bajnoki trófeával a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Toszkán Nagydíjának eredményhirdetésén a Mugelló versenypályáján 2020. szeptember 13-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Reuters/Jennifer Lorenzini

Lewis Hamilton minden helyzetből a maximumra törekedve írt történelmet

Minden szezonjában legalább egy futamot megnyert, 2014 óta pedig halmozta a sikereket Lewis Hamilton, aki hetedik Forma–1-es világbajnoki címével nemcsak az autósport, hanem a nemzetközi sportélet egyik legsikeresebb versenyzője is.

Az isztambuli győzelmével hetedik világbajnoki címét szerző, a McLarentől 2013-ban a Mercedeshez igazoló brit versenyző pályafutásáról Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője beszélt az InfoRádiónak. Lewis Hamilton mindig Mercedes-motorral versenyzett, egész pályafutása a gyárhoz köti, és már most nyilatkozta, hogy visszavonulása után szeretne itt szerepet vállalni, a kutatásfejlesztésben részt venni, az autóipart, a márkát a környezettudatosság felé közelíteni – mondja Vámosi Péter.

2007-ben újoncként hajszálnyira volt a világbajnoki címtől, a szakértő szerint sokan azt gondolják, hogy mivel szabálytalanságon kapták a a McLarent (a Ferraritól szerzett jogosulatlanul információkat a csapat), sportpolitikai okokból nem lehetett első az újonc (a csapat eredményét elvették, a pilótákét viszont meghagyták, végül a ferraris Kimi Räikkönnen egy-egy ponttal előzte meg a két McLaren-pilótát, a címvédő Fernando Alonsót és Hamiltont).

2008 is ritkán látott szoros világbajnokságot hozott, az utolsó méterekig nyílt volt a verseny, de végül nem Felipe Massa, hanem az ifjú brit nyert.

A szakértő úgy látja, Hamilton olyan versenyző, aki nem ismer lehetetlent, bárhol is van a mezőnyben, megy előre, próbálja a maximumot kihozni a helyzetből.

Akkor is hozott futamgyőzelmet, amikor a McLarcen nem volt a legjobb passzban, most már felzárkózott Michael Schumacher mellé az örökranglista élére a hét világbajnoki címével, a futamgyőzelmek és az első rajthelyek tekintetében már korábban elvette a némettől a rekordot. Vámosi Péter elmondta, 2010-ben szállt be a Mercedes csapat a Forma–1-be, Michael Schumachert igazolták le, de nem hozta a várt sikereket. Összevetve a két bajnokot úgy látja, a német megengedett magának olyan sportszerűtlen húzásokat, amiket Hamilton nem. Talán nem is volt rászorulva a Mercedes dominanciája miatt, de az is igaz, a Ferrarinak is volt négy-öt hasonló szezonja, tette hozzá Vámosi Péter. Más korszakban versenyeztek, nehéz őket egymáshoz mérni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 20:33
×
×
×
×