INFORÁDIÓ 
2020. február 27. csütörtök
Edina

facebook

reklám

indonézia

választás

A Facebook közösségi oldal látható egy mobiltelefon kijelzőjén. Mark Zuckerberg 2004-ben alapította a Facebook nevű közösségi oldalt, amelynek jelenleg több száz millió regisztrált felhasználója van.

Választási korlátozást jelentett be a Facebook

Infostart / MTI

Újabb országban hoztak döntést arról, hogy nem lesznek külföldről finanszírozott reklámok a választásokig, nehogy azt mondhassa bárki, hogy beavatkoznak. Európában engedélyt kell majd kérni.

Indonéziában a Facebook betiltja a külföldről finanszírozott hirdetéseket az április 17-i elnök-, parlamenti és regionális választásokig terjedő időszakra - jelentette az AP hírügynökség a Facebook üzemeltetőinek közleményére hivatkozva.

A hétfőn életbe léptetett korlátozást azzal indokolták, hogy

a Facebooknak mint közösségi médiának pártatlannak kell maradnia mindenféle választással kapcsolatban a világon.

A döntés azokat a külföldről finanszírozott hirdetéseket érinti, amelyek politikusokra vagy politikai pártokra vonatkoznak, illetve amelyek a választásokon való részvételre, vagy éppen hogy a távolmaradásra buzdítanak.

Hasonló intézkedés már született a februári nigériai választások előtt is,

és ugyanilyen korlátozások léptek életbe Ukrajnában, mert ott már ebben a hónapban lesznek választások.

Az ugyancsak idén megrendezendő indiai és európai parlamenti választások esetében a hirdetők csak engedéllyel vásárolhatnak majd politikai hirdetéseket. Egy új alkalmazás tájékoztatja a felhasználókat a hirdetés költségeiről, a hirdetésen keresztül elért felhasználók pontos számáról, illetve demográfiai adataikról, például életkorukról, nemükről és a tartózkodási helyükről.

Az elmúlt években a Facebookot és több más közösségi médiaszolgáltatót ért bírálat az adatkezelési szabályzataik miatt;

többször felmerült a gyanú, hogy felületeiken keresztül bizonyos érdekcsoportok választásokat befolyásoltak.

A bírálók szerint a külföldi, elsősorban orosz csoportok adathalászattal is foglalkoztak, fizetett hirdetéseken és álprofilokon keresztül pedig befolyásolhatták a 2016-os amerikai elnökválasztást és a 2016-os népszavazást az Egyesült Királyság EU-tagságáról.

Nyitókép: MTI/Mohai Balázs
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018