Az elmúlt néhány hónap tapasztalata, hogy egyre őszintébbek a munkáltatók, amit egyre inkább igényel is a piac – fogalmazott az InfoRádiónak az Aarenson vezető tanácsadója. Ugyanis több kutatás felmérte, hogy ha az interjún elhangzottak és a hirdetésben leírtak nem fedik a valóságot, akkor az 70-80 százalékban felmondáshoz vezethet. Vagyis fölösleges „rózsaszín ködben tartani a pályázókat”, mert ha megtapasztalják az ellenkezőjét, sokkal nagyobb kudarc és csalódás fog következni.
A Jahn Ferenc Kórház Facebook-oldalán megjelent álláshirdetésben azt írják, „Ha szeretnél egy jó csapat része lenni, és szeretnél egy jó csapat további fejlesztésében részt venni, akkor várunk.
Amit ígérni tudunk, az vér, veríték és könnyek, meg munka..., az van dögivel.”
Illetve egy másik pozícióval kapcsolatban, hogy „kétszer annyi könny, veríték és vér, meg négyszer annyi munka” van.
Pető Anikó a megfogalmazással kapcsolatban emlékeztetett, minden csatornának megvan a maga követőtábora, így például a LinkedInen és a Facebookon más és más emberek követnek adott cégeket vagy embereket,
a stílus esetében pedig az a fontos, hogy legyen önazonos.
A közösségi oldalakon rendben van ez a fajta kommunikáció, hogy kicsit szabadabb, szlenges, mintha egymás között beszélgetnénk, a komoly érdeklődő úgyis a céges weboldalon fog tájékozódni.
Egyértelműen kijelenthető, hogy egy munkáltató nagyobb eséllyel fog megfelelő munkaerőt találni, ha őszintébben kommunikálja a várható feladatokat, kihívásokat. Gyakran még csak nem is szükséges egy hosszú szakmai álláshirdetés, inkább csak egy figyelemfelkeltő és valóban eredeti poszt, amely révén el fogják érni azokat az álláskeresőket, akik a cég hitvallását és nyíltságát megfelelőnek tartják.