INFORÁDIÓ
2021. április 21. szerda
Konrád

szálloda

hotel

csillag

magyar szállodák és éttermek szövetsége

flesch tamás

Nem minden csillag, ami fénylik – hotelvendégként jobb, ha tud róla

Nem minden csillag, ami fénylik – hotelvendégként jobb, ha tud róla

A hoteleken található csillagok jelentésére hívja fel a figyelmet a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége. A szervezet elnöke az InfoRádiónak azt mondta: a koronavírus-járvány miatt felértékelődtek az itthoni szállodák szolgáltatásai, de sokan nem tudják, hogy egy hotel csakis objektív szempontok alapján viselhet hivatalosan csillagokat.

Sokan nem tudják, de az önkormányzatok is adhatnak csillagokat egy-egy szálláshelynek, sokszor szabadon értelmezhető feltételek szerint – fogalmazott az InfoRádióban a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke. A szervezet égisze alatt ugyanakkor működik egy úgynevezett Hotelstars besorolás is, amely viszont már nemzetközi kritériumok alapján oszt csillagokat.

Flesch Tamás szerint a Hotelstars Union követelményeit jelenleg az Európai Unió 17 országában használják, ezekben az államokban mindenütt ugyanazt nyújtja a három-, négy- vagy ötcsillagos hotel a vendégeknek.

„Ez egy közel 300 kritériumból álló rend, amit be kell tartania egy szállodának, és bizonyos időközönként ellenőrzik is, hogy rendben van-e” – mondta az elnök. A szövetség úgy véli, a fogyasztóvédelem szempontjából is egy biztos kapaszkodó lenne, ha a jövőben mindenhol ezt a védjegyet használnák az országon belül.

Magyarországon jelenleg 380 Hotelstars-minősítéssel rendelkező szálloda működik, 1 csillagtól 5 csillagos, superior kategóriáig. „Az 1 csillagos szállodában például nem kötelező, hogy 24 órában recepció legyen, míg 3 csillagtól fölfele már az. Az 5 csillagnál előírás, hogy éjszaka szobaszerviz álljon rendelkezésre, de 4 csillagos minősítésben nem. Vagyis rengeteg kérdés van – magyarázta Flesh Tamás –, köztük, hogy hány naponta ágyaznak, milyen a wifi, milyen konferenciaterem biztosított, vagy a gyerekbarát szállodákban milyen gyermekalkalmatosságok vannak, de az is eltérő, hogy hány törölközőnek, vállfának kell lennie egy szobában” – emelte ki.

A Hotelstars rendszer ötévente megújul, így folyamatosan alkalmazkodik a vendégek elvárásaihoz, továbbá időről időre szakértők ellenőrzik a szállodák színvonalát. Az egyes szállodák besorolását azonban a vendégek is ellenőrizheti, mégpedig a Hotelcsillagok.hu címen.

Nyitókép: Pexels.com

Kapcsolódó hang

Hotelcsillagok – Flesch Tamás
 
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018