eur:
392.91
usd:
366.01
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Nyitókép: pexels

A vezetékes hívások reneszánszát hozta a karantén

Harmadával nőtt az infokommunikációs hálózatok adatforgalma az otthonaikba kényszerülő lakossági igények miatt a hazai szolgáltatók szerint. Közel duplájára nőtt a vezetékes hívások száma.

Nagyjából harmadával nőtt az internetszolgáltatások adatforgalma a nagy hazai szolgáltatók tapasztalatai szerint, és a munkáltatók részéről is folyamatos a a sávszélesség-bővítés iránti érdeklődés, több vállalat pedig már igényelte is az otthoni munka támogatásához - írta a Magyar Nemzet. A lap szerint a szolgáltatók felkészítették hálózataikat a megnövekedett forgalomra, sőt, esetenként kapacitásbővítésre is készek.

A hálózatunkon az átlagosnál sokkal több a hívás, és az adatforgalom elsősorban munkaidő alatti növekedése hátterében a videóhívások állhatnak – emelte ki a Telenor. Hozzátették, hogy a hálózatukon a napi teljes adatforgalom átlagosan mintegy harminc százalékkal nőtt. A bővülés már a reggeli óráktól jelentkezik a fel- és letöltésben egyaránt. A hangforgalom is jelentősen bővült a járvány előtti időszakhoz képest, bár volt némi visszarendeződés a kezdeti megugrás után.

A Telekomnál 25-30 százalékkal növekedett a mobil-adatforgalom, a mobilhangforgalom pedig 35 százalékkal magasabb szinten stabilizálódott.

A vezetékes telefonálás forgalma 90 százalék körül bővült a járvány előtti időszakhoz képest.

A cég megemlítette, hogy a T-Systems üzleti ügyfeleitől érkeznek kivételes hálózatbővítési és távmunka-kiépítési igények, amelyeket kiemelten kezelnek.

A Vodafone Magyarországnál befejezték a hálózatuk stabilitását szolgáló kapacitásbővítéseket; de a forgalomnövekedés mértékéről nem nyilatkoztak.

A társaságok sok esetben ajándék mobilinternet-kerettel, valamint ingyenes, a digitális oktatást és az otthon töltött idő értékesebbé tételét segítő anyagokkal is támogatják ügyfeleiket. Ezekről a cégek honlapján lehet tájékozódni.

Az üzleti infokommunikációs szolgáltató Invitech, amelynek ügyfélkörébe kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok tartoznak, leginkább a táv- és csoportmunkához szükséges eszközök és megoldások iránti igénynövekedést tapasztalt.

A sávszélesség-bővítés iránti érdeklődés a triplájára nőtt egy átlagos hónaphoz képest.

Az ügyfélkörből több mint ötven vállalatnál – köztük több száz vagy akár több ezer főt foglalkoztató társaságoknál – jeleztek ilyen irányú kéréseket az elmúlt hetekben. A társaság azt írta: tipikusan az eddig 100 MB/s adatátvitelt igénybe vevő megrendelők egy része arra készül fel, hogy szükség esetén az 1 GB/s adatátvitelre is képesek legyenek, hogy tömegesen dolgozhassanak otthonról az érintett munkavállalók. Sokan már nemcsak felkészültek erre, hanem igénybe is vették a bővítést.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Már fizetni kellett a velencei belépésért

Már fizetni kellett a velencei belépésért

Több mint 113 ezren léptek be Velencébe csütörtökön, de csak töredékük vette meg a fejenkénti öteurós belépőjegyet - közölte Velence polgármesteri hivatala a városban bevezetett fizetős belépési rendszer első napján. Április 25. nemzeti ünnep volt Olaszországban, ezért az átlagosnál magasabb volt a látogatók száma.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×