Infostart.hu
eur:
387.31
usd:
330.75
bux:
109536.88
2025. december 19. péntek Viola
A szentendrei Volánbusz pályaudvaron indulásra várakoznak a busztársaság járművei.  MTVA/Bizományosi: Faludi Imre  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

Egy lépéssel közelebb az összehangolt tömegközlekedés

Tucatnyinál több városban tervezik, hogy egymás mellé telepítik a vasúti megállót és a buszpályaudvart. Hosszabb távon az egyetlen jeggyel vagy bérlettel igénybe vehető országos tömegközlekedés a cél.

Az országban elsőként Kaposváron élvezhetik majd az utasok - a tevek szerint 2020 végétől - az egymás mellé telepített busz- és vasúti pályaudvarok kényelmét az utasok - írta a Magyar Nemzet. A lap szerint a Modern városok program keretében megvalósuló fejlesztésre 17,7 milliárd forintot költ a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásán keresztül az állam, és az intermodális csomópont kialakítása során közúti és kerékpáros-, gyalogos-felüljárót is építenek.

Az újság szerint a közlekedési kormányzat célja az, hogy

száz kilométernél nagyobb távolságra vasúttal utazzanak az emberek, a buszok fő feladata, hogy a vasúthoz eljuttassák az utasokat.

Tucatnyi városban már előkészítés alatt áll az intermodális közlekedési központ - számolt be róla a lap. A tervek szerint a pályaudvarokat és környezetüket felújítják, és P+R, B+R parkolókat is építenek. Emellett közös utastájékoztató rendszert telepítenek, és közös lesz a jegypénztár is. Ezzel

egy lépéssel közelebb kerül a MÁV és Volán menetrendjének összehangolása, a párhuzamos járatok felszámolása, illetve a közös jegyrendszer.

Esztergomban már elkészült a fejlesztés, és már hozzáigazították a helyi közösségi közlekedési járatok menetrendjét a vasúthoz. Egy 2016-os kormányhatározat Kaposvárnak 10,5, Miskolcnak 7,5, Nyíregyházának hat-, Székesfehérvárnak 6,5, Tatabánya–Bicskének 11,5 milliárd forintot különített el a közlekedési központok kialakítására.

Szombathelyen még tervezőt keresnek, Nyíregyházán már kiírták a tervezésre a közbeszerzést, Székesfehérváron pedig már az engedélyek beszerzésénél tartanak.

Debrecenben és Miskolcon felülvizsgálta a kormány a korábbi terveket. sok év tervezése és több sikertelen közbeszerzés után sincs érvényes kivitelezési pályázat a főpályaudvar felújítására. Miskolcon ugyancsak felülvizsgálta a kormány a korábbi terveket.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő előkészítési és tervezési feladatokra jelenleg is keres kivitelezőket Dunaújváros, Eger, Kőszeg, Kecskemét közlekedési központjának megvalósítására.

Vonatmegálló épül Újpalotán

Tavasztól a Piliscsaba és Angyalföld között félóránként közlekedő vonatok munkanapokon a bal parti körvasúton át tovább közlekednek Rákosig. Újpalotán ezért kísérleti jelleggel megállóhelyet létesít a MÁV, háromszázötven méterre a 7-es buszcsalád Molnár Viktor utcai megállóhelyétől. A tapasztalatok alapján születik döntés a további fejlesztésről.

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

A nem lakáscélú önkormányzati helyiségekkel kapcsolatos gazdálkodás problémáiról és az abban rejlő lehetőségekről szóló hétrészes cikksorozatunk előző részében lefektettük a hatékony helyiséggazdálkodás alapjait: a portfóliószemléletű vagyonstratégiát, az adatvezérelt portfólió kialakítását és a rugalmas szabályozási keretet. Most a rendszer operatív eszköztárára térünk át – azokra a konkrét módszerekre, amelyek a mindennapi működésben valóban meghatározzák a teljesítményt, úgy mint az árazási logika, a napi működési rendszer felépítése, valamint az értékesítés megszervezésének módja. Azt is bemutatjuk, miként lehet mindezt valós körülmények között, kontrollált kísérleti környezetben tesztelni egy pilotprogram segítségével.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×