A felmérést készítő cég munkatársai ugyanabban az időpontban hiper- és szupermarketekben, diszkontokban ugyanazokat az árukat vásárolták, a számlákat pedig összehasonlították.
A cég összeállított egy élelmiszerkosarat. A szupermarketekben márkás termékekből vették meg az árut, a diszkontokban részben márkás termékekből, részben pedig a kereskedelmi márkás termékekből.
Egy kiskereskedelmi láncban pedig a saját márkákból vásárolták meg a termékeket, fele annyiért, mint a szupermarketekben - mondta el az InfoRádióban a ACNielsen marketingigazgatója.
A szupermarketben majdnem 7.000 forintot kellett fizetni a csomagért. A diszkontban a hasonló termékek 4.444 forintba kerültek, a tisztán saját márkákból összeállított kosár pedig 3.464 forint volt - közölte Nevihostényi Éva.
A piackutatók a termékek minőségét nem vizsgálták. Azt viszont megállapították, hogy nyílik az olló a bolttípusok árai között. Az eltérő árakat alkalmazó üzletek ugyanis januárban is különböző mértékben emelték az árakat.
A teljes magyarországi átlagárhoz képest a hipermarketek árai nem változtak, a diszkontoké viszont 5 százalékkal csökkent.
A szupermarketek árai az átlaghoz képest 2 százalékkal emelkedtek. A különbség így egyre nagyobb az üzlettípusok között: a szupermarketek az átlaghoz képest 15 százalékkal drágábbak, míg a diszkontok 20 százalékkal olcsóbbak.
A kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók akár 90 százalékkal többet is hajlandók fizetni az országos árszínvonalhoz képest. Főleg a családi jégkrémért hajlandók magasabb árat adni az emberek, de nem spórolnak az ásványvízen és az üdítőn sem.
Ezért állt le a Déli pályaudvar