Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: Pixabay

A zöld reklámok egyharmada hamisan üzente, hogy egy cég környezetbarát

Problémákat tárt fel a zöld reklámokkal kapcsolatban a közös európai hatósági vizsgálat, az összehangolt akcióban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is részt vett.

A hivatal közleménye szerint a közös vizsgálat tavaly októberben és novemberben tekintette át az online kereskedelemben használt, környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó reklámállításokat. A hatóságok összesen 344, online értékesített termék és szolgáltatás környezeti jellemzőire vonatkozó állításait ellenőrizték különböző szektorokban, hogy felmérjék azok megbízhatóságát és egyértelműségét.

A munkát koordináló Európai Bizottság összefoglalója szerint a feltártak alapján a hirdetések 59 százaléka nem biztosított a fogyasztók számára könnyen elérhető bizonyítékokat állításai alátámasztására. A reklámok 37 százaléka sugallta félreérthető állításokkal, hogy a vállalkozás tevékenysége nincs negatív hatással a környezetre, vagy kizárólag pozitív hatással bír. A vizsgálat emellett 7 olyan hirdetést is feltárt, amely valamely környezetvédelmi tanúsító szervezet támogatását vagy jóváhagyását állította valótlanul - közölte a GVH.

Az állítások 42 százaléka esetében feltételezhető azok valótlan vagy megtévesztő jellege. Pozitívum ugyanakkor, hogy az esetek 76 százalékában az állítások nyelvezete érthető volt - jelezte a versenyhivatal.

Az európai vizsgálattal egyidejűleg a 65 ország fogyasztóvédelmi szervezeteit tömörítő, nemzetközi ICPEN hálózat (International Consumer Protection and Enforcement Network) is lefolytatta azonos célú ellenőrzését, amely hasonló tendenciákról számol be.

A magyar versenyhatóság közleményében kiemelte: korábban már figyelmeztette a fogyasztókat az ilyen típusú, megtévesztő hirdetésekre, tavaly decemberben pedig közzétette "Zöld marketing" tájékoztatóját, hogy segítse a vállalkozásokat a környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó, megfelelő reklámgyakorlat kialakításában.

Címlapról ajánljuk
Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

India öles léptekkel zárkózik fel a fejlett országokhoz. Ebben nemcsak a kedvező gazdaságföldrajzi és a még mindig kedvező demográfiai adottságok segítik, hanem az úgynevezett jó kormányzás is: a kormányzat szisztematikusan támogatja a hazai gyártást, stabilizálja a szabályozási kereteket, és egyszerűsíti az adózást, ráadásul a belső fogyasztói bázis is gyorsan nő. Bár a kilátások jók, kockázatok továbbra is vannak, és ezekre a befektetőknek is figyelniük kell.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×