Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pixabay

A zöld reklámok egyharmada hamisan üzente, hogy egy cég környezetbarát

Problémákat tárt fel a zöld reklámokkal kapcsolatban a közös európai hatósági vizsgálat, az összehangolt akcióban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is részt vett.

A hivatal közleménye szerint a közös vizsgálat tavaly októberben és novemberben tekintette át az online kereskedelemben használt, környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó reklámállításokat. A hatóságok összesen 344, online értékesített termék és szolgáltatás környezeti jellemzőire vonatkozó állításait ellenőrizték különböző szektorokban, hogy felmérjék azok megbízhatóságát és egyértelműségét.

A munkát koordináló Európai Bizottság összefoglalója szerint a feltártak alapján a hirdetések 59 százaléka nem biztosított a fogyasztók számára könnyen elérhető bizonyítékokat állításai alátámasztására. A reklámok 37 százaléka sugallta félreérthető állításokkal, hogy a vállalkozás tevékenysége nincs negatív hatással a környezetre, vagy kizárólag pozitív hatással bír. A vizsgálat emellett 7 olyan hirdetést is feltárt, amely valamely környezetvédelmi tanúsító szervezet támogatását vagy jóváhagyását állította valótlanul - közölte a GVH.

Az állítások 42 százaléka esetében feltételezhető azok valótlan vagy megtévesztő jellege. Pozitívum ugyanakkor, hogy az esetek 76 százalékában az állítások nyelvezete érthető volt - jelezte a versenyhivatal.

Az európai vizsgálattal egyidejűleg a 65 ország fogyasztóvédelmi szervezeteit tömörítő, nemzetközi ICPEN hálózat (International Consumer Protection and Enforcement Network) is lefolytatta azonos célú ellenőrzését, amely hasonló tendenciákról számol be.

A magyar versenyhatóság közleményében kiemelte: korábban már figyelmeztette a fogyasztókat az ilyen típusú, megtévesztő hirdetésekre, tavaly decemberben pedig közzétette "Zöld marketing" tájékoztatóját, hogy segítse a vállalkozásokat a környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó, megfelelő reklámgyakorlat kialakításában.

Címlapról ajánljuk
Herendi Gábor: a Szenvedélyes nők jobban sikerült, mint a Futni mentem

Herendi Gábor: a Szenvedélyes nők jobban sikerült, mint a Futni mentem

Már mozikban Herendi Gábor új filmje, a Szenvedélyes nők - ami csakúgy mint előző filmje, a Futni mentem egy nagysikerű cseh film remake változata. A filmzene a tavaly tragikusan elhunyt Tompos Kátya szerzeményein alapszik – mondta az InfoRádióban a film rendezője. Herendi Gábor reméli, hogy az ismét állami támogatás nélkül készült új filmje sikeres lesz a magyar nézők között, ami további független alkotások lehetőségét is segítené.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×